Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

The sims 3


ePlay

Rekommendera Poster

Hej jag hade tänkt att formaterar min data till hela grunden. men jag undrar har nu The sims på min data och har väldigt bra sparningar. och vill just att dom inte försvinner man man exempelvis återställa sparningarna efter jag har gjort formaterningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag hade tänkt att formaterar min data till hela grunden. men jag undrar har nu The sims på min data och har väldigt bra sparningar. och vill just att dom inte försvinner man man exempelvis återställa sparningarna efter jag har gjort formaterningen

Då skulle jag spara undan hela

c:\Documents and Settings\Användare\Mina dokument\Electronic Arts\

(XP)

Sims 2 ligger under

c:\Documents and Settings\Användare\Mina dokument\EA Games\

(XP)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du säker att det funkar sådan vis vill inte riskera att förlora allt

Säker kan man ju inte vara, jag vet ju ex. inte hur du valt att installera, vilka sökvägar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men har du gjort något sådan?

 

Till 90% säker på att det var så jag gjorde när jag installerade spelet på en annan dator.

100% säker på att jag gjort en sådan backup men den har inte behövts återställas.

 

När man avinstallerar Sims får man en fråga om man även vill ta bort sina Savegame eller ej.

De som ligger kvar är väl de man ska spara antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men du är osäker om man ska ta dom filerna. men tack ändå ska fråga EA om hjälp de kanske vet om saken mer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

ok men du är osäker om man ska ta dom filerna. men tack ändå ska fråga EA om hjälp de kanske vet om saken mer :D

 

 

De sparade spelen ligger i mappen

c:\Documents and Settings\Användare\Mina dokument\Electronic Arts\The Sims 3\Saves

 

Om du även vill ha kvar det du hämtat från Exchange och om du har t.ex bilder och filmer så spara mappen c:\Documents and Settings\Användare\Mina dokument\Electronic Arts\The Sims 3\.

Efter ominstallationen spelar du spelet en gång. Då skapas en ny The Sims 3 mapp. Kopiera sedan tillbaks dina sparade spel, bilder, downloads o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...