Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac-program för att klippa film?


Janis.Vikmanis

Rekommendera Poster

Janis.Vikmanis

Har någon kläm på något Mac-program jag kan klippa film med? YouTube ger en att lägga upp film gratis om filmen är under 10 minuter. Jag har krasch i min Windows-maskin här bredvid och kör nu Mac:en.

 

Ven någon hur man gör i iMovie? Har någon sett någon enkel beskrivning om hur man klipper upp filmer på detta viset?

 

Och iMoviet har jag försökt treva mig fram med. Hu! Så pilligt och komplicerat det programmet är! Fast…då programmet följer nyinköpt Mac vore det kul att använda det också. Inte tanka nytt och treva sig fram.

:-)

 

Med vänlig hälsning,

Jais

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Janis.Vikmanis

Sök på tex google efter

imovie manual

 

 

Tack för kommentar. Det är ingen nyhet att det finns manualer, enkla att komma bort sig i…engelska saker. Det listar vem som helst ut. Jag tänkte mig att någon som gjort samma, kanske kunde skriva 3-4 rader bar. Men allt ordnade sig. Det gick att göra med QuickTime 7.7:

 

Ladda film

dra den högra, av de bägge reglarna som pekar vart man är i filmen till slutet av klippet man vill ha,

dra vänster regel till början av klippet man vill ha,

klipp ut (från menyval redigera)

skapa Nytt Fönster

klistra in

spara…och klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Oj, det var långt mellan kommentarerna i den tråden...nästan ett år..:D

Men det var en bra lösning du kom upp med.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Janis.Vikmanis

Oj, det var långt mellan kommentarerna i den tråden...nästan ett år..:D

Men det var en bra lösning du kom upp med.

Mvh

 

 

Ah…jag skulle önskat denna lösning redan för 1 år sedan. Men jag fick kasta problemet ifrån mig och pyssla med annat. Nu kan jag göra arbeten jag förr inte kunde. Jätteroligt! Jag klipper ut filmer jag tycker om från YouTube, sätter textremsa på dem och skickar tillbaka dem. Sedan jobbar jag med hjälpsändningar till Lettland. Ibland är det TV-inslag från lettisk TV jag vill visa svenksar. Inte vill man då ge folk 20 min TV-inslag. Man vill ju klippa ut det viktigaste på 1-2 minuter eller så, och skicka runt.

 

Med vänlig hälsning,

Janis

www.zilupe.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...