Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

konfigurationsförlopp


totte92

Rekommendera Poster

Hej, varje gång jag ska starta Word 2010 börjar programmet med att köra någon slags konfiguration som tar ungefär 30s.

 

Trodde först att det blev så föra att jag starta programmet via en genväg men det spelar ingen roll när man öppnar word. Öppnar man t.ex. excel från huvud mappen slipper man konfigurationsförloppet.

 

Går detta att stänga av på något vis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att reparera eller installera om Word? Känns som det naturliga att göra.

 

 

Hjälper inte, konstigt nog öppnas dokumentet ändå trots man avbryter konfigurationen. Men det är fortfarande irriterande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara en fil som orsakar detta beteende eller är det oberoende av fil du öppnar eller hur du öppnar Word? Från startmenyn, via klick på fil...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara en fil som orsakar detta beteende eller är det oberoende av fil du öppnar eller hur du öppnar Word? Från startmenyn, via klick på fil...

 

Alla filer jag öppnar, spelar ingen roll om det är doc, docx eller varifrån jag öppnar den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du avinstallerat, installerat om och reparerat Word då vetta tusan vad mer som kan tänkas göra.

 

Kan alltid testa att öppna kommandoprompten i den mapp Word finns installerat (C:\Program Files\Microsoft Office\Office14), tror nog bäst med admin-rättigheter, och skriva

Winword.exe /r

 

Ska skriva om alla registerposter och liknande som har med Word att göra.

 

Du kan även testa med exempelvis /a eller /m...

se mer

http://office.microsoft.com/en-us/word-help/command-line-switches-for-microsoft-office-word-2007-HP010164010.aspx

 

En annan tanke jag får är om det kanske är annat program som stör. testa exempelvis att slå av antivirusprogrammet.

 

Samt - hur länge har du haft detta problem? Alltid eller har det visat sig först alldeles nyligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du avinstallerat, installerat om och reparerat Word då vetta tusan vad mer som kan tänkas göra.

 

Kan alltid testa att öppna kommandoprompten i den mapp Word finns installerat (C:\Program Files\Microsoft Office\Office14), tror nog bäst med admin-rättigheter, och skriva

Winword.exe /r

 

Ska skriva om alla registerposter och liknande som har med Word att göra.

 

Du kan även testa med exempelvis /a eller /m...

se mer

http://office.microsoft.com/en-us/word-help/command-line-switches-for-microsoft-office-word-2007-HP010164010.aspx

 

En annan tanke jag får är om det kanske är annat program som stör. testa exempelvis att slå av antivirusprogrammet.

 

Samt - hur länge har du haft detta problem? Alltid eller har det visat sig först alldeles nyligen?

 

hmm, när jag startade word genom kommandoprompten och avslutade med: /a försvann det.

 

Går detta att spara på något sätt?

 

Antagligen har det något att gör med "Add-ins", har ingen aning om vad detta är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Addins = tillägg.

Dvs något i din Word-installation som du lagt till

 

ta en titt i Arkiv -> Inställningar -> Tillägg.

 

Såhär se det ut där i min helt nyinstallerade version av Word 2010

post-8996-0-87881200-1297182614_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...