Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tabort admin användarkonto i win7


sagittarius83

Rekommendera Poster

sagittarius83

Hej!

 

Jag har en HP laptop med Windows 7 pro som operativsystem.

Jag lämnade in den på service pga borttappad knapp för reparation. Jag lade till ett lösenord för mitt konto innan jag lämnade in den.

 

När jag fick tillbaka den så såg jag att de hade lagt till ett annat konto "Administratörs-konto" tillsammans med min egen, så nu finns det två stycken...

 

Hur tar jag bort kontot som de har skapat? Jag har försökt med att gå till "Användarkonton" i kontroll panelen men där går det inte att ta bort deras konto. Hur gör jag?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tar jag bort kontot som de har skapat? Jag har försökt med att gå till "Användarkonton" i kontroll panelen men där går det inte att ta bort deras konto. Hur gör jag?

Skriv control userpasswords2 i Kör/Run eller Kommandotolken, som du hittar via Start -> Alla program -> Tillbehör.

 

Fliken Avancerat och sedan Avancerat vid Avancerad användarhantering. Klicka på Användare så ser du vilka konton som finns och kan ta bort lämpligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sagittarius83

Skriv control userpasswords2 i Kör/Run eller Kommandotolken, som du hittar via Start -> Alla program -> Tillbehör.

 

Fliken Avancerat och sedan Avancerat vid Avancerad användarhantering. Klicka på Användare så ser du vilka konton som finns och kan ta bort lämpligt.

 

Stort tack Ebba... Nu är allting som det ska :D

Men hur lyckades de med att lägga till ett konto till? Kan de göra det utan att ens behöva logga in på mitt konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fått någon förklaring till varför dom behövde lägga till ett nytt konto, och i så fall, varför dom inte själva tog bort detta innan du som kund fick tillbaka datorn efter denna service?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa starta datorn i felsäkert läge och kolla ifall du får upp en till användare, tror nog att de gick in så på din dator.

 

 

 

 

Den användarn är riktiga administratörskontot, som brukar vara olåst eller bara vara låst med order admin

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...