Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilen startar om hela tiden på grund av antivirus


darius

Rekommendera Poster

Snälla hjälp mig, jag har fått ett stort problem. '

för två dagar sedan hade min beställda Nokia c7 kommit. Den var bra och fungerade utmärkt.

Igår gick jag in på mobilens antivirus (f-secure) vilket är ingen antivirus, man måste köpa det det finns bara anti-thieft(anti-stöld) funktionen. Då slog jag på den och knappade in en kod(2194).

 

Idag installerade jag några spel, mobilen funkade bra tills jag installerade 30-dagars trial för Kaspersky secuirity. Så fort jag hade intallerat den startade guiden för inställningar till den programmet. MEN helt plötsligt startade telefonen om och när den starta om kommer f-SECUIRITY upp på skärmen och det står lås upp telefone eller hjälp. Om jag trycker på lås upp den och börjar att knappa in koden startar den om innan jag har hunnit presse den tredje siffran av fyra. Om jag trycker på hjälp eller avbryt eller någonting annat eller inte gör någonting startar den ändå om inom 4-5s.

 

Jag har testat allt: tagit ur minneskortet(jah installerade kspersky på den), Ta ut bateriet, ta ut simkortet, ladda den, ansluta den till datorn.... .....aa, ni fattar och den startar bara om HELA tiden.

 

Snälla hjälp mig, mobilen kostade mig 3000kr och jag ar bara haft de i två dagar.

 

Tillägg:

Vet ni någon webbsida där jag kan få hjälp med det här? eller kanske en support telefonnummer? jag bor i en lite by långt från folk som kan fixa det här, snälla hjälp mig!! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker detta låter som ett klart fall för garantin.

Du har ju fortfarande nästan ett år kvar på garantin så det är bara att reklamera mobilen.

Att den inte går att få igång efter två dagar tyder i värsta fall på nått allvarligt fel.

Inget för dig att hålla på med.

Kontakta leverantören och fråga hur du ska göra med returen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller nollställ telefonen till leveransskick, borde stå i manualen hur du gör?

Kan ju ha blivit en programkonflikt, som ställer till det för dig?

På min telefon håller jag inne Powerknappen några sekunder för att få upp Bios -menyn, och där kan jag utföra olika kommandon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget för dig att hålla på med.

Kontakta leverantören och fråga hur du ska göra med returen.

 

 

Ja, då får jag vänta två dagar, men är du säker att de kommer att fixa det?

 

Eller nollställ telefonen till leveransskick, borde stå i manualen hur du gör?

 

 

Nej det ända sättet är att skriva *#073370# eller nåt sånt men det kan jag inte göra eftersom den startar om.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten vet någon var man hittar S/N (serienummer) det finns så många siffror på mobilen och på lådan, men det står inte S/N. Var hittar jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått ett problem till. När jag nollställde telefonen till grundinställningar försvan alla program, kontakter osv vidare. Jag har installerat och fixat allt förutom Ovi store. ¨

Mi mobil har inte ovi store längre, och när jag går in på internet trycker på ladda ned och sedan installera så installerar den ovi, men när det är typ 1 procent kvar står det: Går inte att installera. varför??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag har redan fixar telefonen! :)

Kan du inte berätta hur? Det kan ju vara till nytta för någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll in kameraknappen, hemknappen och volymknappen.

Medans du håller i dom så sätter du på telefonen, släpp knappen när den vibrerar.

Fortsätt hålla knapparna intryckta ända fram till nokia händerna o melodin kommer.

Då återställs mobilen. så gjorde jag men nu har jag probem igen! Hjälp:

Nu har jag fått ett problem till. När jag nollställde telefonen till grundinställningar försvan alla program, kontakter osv vidare. Jag har installerat och fixat allt förutom Ovi store. ¨

Mi mobil har inte ovi store längre, och när jag går in på internet trycker på ladda ned och sedan installera så installerar den ovi, men när det är typ 1 procent kvar står det: Går inte att instllera varför??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland när något inte fungerar som det ska i kommunikationen mellan PC & Mobilen, och man har försökt alla möjliga åtgärder, så brukar det fungera bara man startar om telefonen.

(Man glömmer ibland den enklaste lösningen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för dittt svar, men nej det hjälpte inte. jag har startat om mobilen, avsinstallerat och sedan installerat ovi suite på datorn, och till och med ominstallerat programvaran på mobilen med ovi suite. Men ingenting hjälper, jag kan inte installera ovi eller social på mobilen. Plus att när jag går in på kartor på ovi suite så står det att jag har svensk röstvägledning på mobilen, men när jag går in på mobilen så finns det inte.(Ja, jag har tagit bort filerna och sedan laddat ner dom igen flera gånger men det hjälper inte) Hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...