Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lokalt nätverksproblem SMB typ?


@dy

Rekommendera Poster

Hej jag verkar ha problem med SMB

Kort sagt, så har jag en nätverks hårddisk av märket Netgear Stora.

Med den har jag kunnat komma åt alla mina filer jag lagt på den både via ett webbfränssnitt och genom utdelning av mappar.

Så när jag tittar på min Windows 7 dator så ser jag i nätverkslistan att jag har dels min Mediadator och dels STORABOXENSNAMN samt STORABOXENSNAMN2. Men när jag klickar på de så står det att det inte går att komma åt den, felkod 0x80070035. Men hur gör jag för att komma åt den igen?

Är det något med brandväggen?

Exakt hur gör man för att tillåta det?

 

Eller ligger det i min Comhem Netgear router 3100 eller på Storan? Inställningen där är att nätverk o skrivardelning är påslagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så där 100% insatt i detta men då ingen har svart på ett par dar kan jag ge mig ett försök.

 

Kan vara helt ute o cyckla. Men Själv så har jag tänkt lägga upp server dator/nätverkshårddiskar. Men kom fram till att Windows 7 kan ha lite problem med att få det att fungera, då det inte riktigt vill prata med äldre Xp datorer m.m

 

Problemet kan ligga i att du delar i hemgrupp, testa arbetsgrupp.

 

testa stäng av brandväggen på båda datorer (ifall det funkar så är det något där som behövs tillåtas)

 

Kolla antivirus programet, stäng av det och testa (-o-)

 

 

 

 

testa o google på 0x80070035, fick upp ett par fina svar där med, verkade vara för dest mesta brandväggen, men fanns ett par till olika problem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...