Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

extern skärm till laptop


gurkburken

Rekommendera Poster

Jag undrar varför det inte funkar att koppla en extern skärm till min laptop. Jag får upp bakgrundsbilden på skärmen men inga mappar kommer fram. om jag tittar på film är det bara bild på laptopen. på den externa är det bara bakgrundsbilden som kommer upp. vad ska man göra för att kunna köra allt på den externa skärmen. Jag använder xp professional

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du har förlängt skrivbordet ut på den externa skärmen istället för att spegla skärmen. Kolla på bild-/skärminställningar eller liknande i kontrollpanelen så kan du välja vilken som skall vara huvudskärm och om skrivbordet skall förlängas till den andra skärmen eller speglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltid bra att skriva upp dator modellen =)) och vilket operativ system du använder.

 

 

 

 

Lättast, Leta upp en knapp på tagentbordet som visar en bild på en skärm, brukar vara typ F7, kan också vara F2 på dell datorer.

 

 

 

 

Håll in Fn knappen (som ligger mellan "mellanslag och Ctrl") och sen F7 (eller den knappen du ser en skärm på), och då borde skärmen ändras, går att trycka fler gånger för olika funktioner.

 

 

 

 

Som sakt du har förlängt ditt skrivbord just nu, och då kan dra filer/mappar/fönster till den andra skärmen igenom att ta en map t.ex och dra den åt Vänster eller höger på skärmen så ska den nog till slut ploppa upp på den andra skärmen.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Annars så kan du höger klicka på skrivbordet och sen anpassa. (nytt fönster) där inne bör du se flikar och har för mig att det står inställningar bara på den eller skärm, men flicken längst till höger är inställningar för skärmen iallafall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...