Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Funderingar VGA-signal när man seriekopplar flera skärmar på ett långt avstånd.


Yojjeswe

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Det är som så att jag har en tanke att koppla ihop 3 st skärmar via VGA. Det är nog ca 15 meter mellan varje skärm, så jag är fundersam hur det blir med signalen. Kommer den mittersta skärmen "förstärka" signalen vidare till nästa skärm eller blir det en signal motsvarande om man hade dragit en 30 meter kabel?

 

Har sett att det fanns VGA förstärkare som jag kan skaffa om det skulle behövas, men tror ni att du skulle gå utan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer få problem med att bilden kommer se "suddig" ut med långa VGA-kablar, >5m. Beror på, har jag för mig, fasändringar i kabeln beroende på signal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har dragit en kabel på ett annat ställe som var 20 meter lång. Det var inte så suddigt men det såg ut som ett svagt "flimmer" mera.

 

Men vad jag är mest fundersam över är om jag måste skaffa VGA förstärkare om det sitter en skärm på mitten eller skickar skärmen man seriekopplat med ut en ny stark VGA signal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har dragit en kabel på ett annat ställe som var 20 meter lång. Det var inte så suddigt men det såg ut som ett svagt "flimmer" mera.

 

Men vad jag är mest fundersam över är om jag måste skaffa VGA förstärkare om det sitter en skärm på mitten eller skickar skärmen man seriekopplat med ut en ny stark VGA signal?

En skärm på mitten.. har den skärmen en VGA-ingång och en VGA-utgång?

Brukar inte skärmarna ha två ingångar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga LG

http://www.lg.com/ie/it-products/large-format-display/LG-M4213C.jsp

 

men det låter ju som om de skulle kunna ha en aktiv utgång... eller så är det bara en genomsläppning av signalen.

 

Jag har en VGA-kabel som är 15 meter (som jag skulle kunna sälja) som har gett bra bild, ivartfall i 1024x768, men vette tusan hur hög upplösning den orkar bära. En viktig del i om det fungerar bra är grafikkortet, om det orkar driva en lång kabel.

 

läs

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_maximum_length_of_a_VGA_cable

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...