Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator fryser sig ca. 30 sekunder titt som tätt


rassau

Rekommendera Poster

Hej,

i länken i mitt inlägg till sfc /scannow finns instruktioner för hur du får ut loggen.

Var CBS.log en av de skadade filerna?

Mvh

Mats H

 

Hej, jo jag försökte följa intruktionerna på sidan du gav mig, men det kom inte upp samma rutan som dom visade så fattade inget :P

 

Nej, det tror jag inte att det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om Windows ej kunde reparera de trasiga filerna så kanske en möjlighet att se vilka är följande:

Öppna kommandotolken som tidigare:

skriv följande:

Så här tar du reda på vilka filer som inte kunde repareras av Systemfilsgranskaren:

  1. Skriv följande kommando och tryck sedan på RETUR: findstr /C:"[sR] Cannot repair member file" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfcdetails.txtObs! Filen Sfcdetails.txt innehåller information från alla tillfällen Systemfilsgranskaren har körts på datorn. Filen innehåller information om filer som inte har reparerats av Systemfilsgranskaren. Kontrollera posterna för datum och tid och se vilka problemfiler som hittades senaste gången du körde Systemfilsgranskaren.

Du kan leta efter filen sfcdetails.txt via sökrutan, skriv bara in namnet sfcdetails.txt och sökning sker.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först av allt så verkar sökningen stanna på 51% ?

 

Verifieringsfasen av systemgenomsökningen startar.

Verifieringsförlopp: 51 %.

Skadade filer hittades men några av dem kunde inte repareras.

Information finns i CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Till exempel

C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

 

C:\Windows\system32>

 

Sen så händer ingenting när man skriver:

 

findstr /C:"[sR] Cannot repair member file" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfcdetails.txt

 

Efter att jag skrivit det och skall söka upp filen scfdetails.txt så finns den inte.

 

Så efter det provar jag med edit scfdetails.txt då kommer det upp en tom blå ruta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du öppna filen C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log i Anteckningar, kopiera och klistra in innehållet i ditt svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du öppna filen C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log i Anteckningar, kopiera och klistra in innehållet i ditt svar?

 

Går inte, det blir för långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att hitta raderna med filerna som inte kunde repareras?

Står det något på slutet som kan knytas till att den hänger sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att hitta raderna med filerna som inte kunde repareras?

Står det något på slutet som kan knytas till att den hänger sig?

 

2011-02-06 09:55:51, Error CSI 000001b0 (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #2097390# from Windows::Rtl::SystemImplementation::DirectFileSystemProvider::SysCreateFile(flags = (AllowSharingViolation), handle = {provider=NULL, handle=0}, da = (SYNCHRONIZE|FILE_READ_ATTRIBUTES), oa = @0xafe5ac->OBJECT_ATTRIBUTES {s:24; rd:NULL; on:[114]"\??\C:\Windows\WinSxS\x86_microsoft-windows-mlang.resources_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_zh-hk_e44a5bf35c1f91f1"; a:(OBJ_CASE_INSENSITIVE)}, iosb = @0xafe5cc, as = (null), fa = 0, sa = (FILE_SHARE_READ|FILE_SHARE_WRITE|FILE_SHARE_DELETE), cd = FILE_OPEN, co = (FILE_SYNCHRONOUS_IO_NONALERT|0x00004000), eab = NULL, eal = 0, disp = Invalid)

[gle=0xd0000034]

2011-02-06 09:55:51, Error CSI 000001b1@2011/2/6:08:55:51.480 (F) d:\w7rtm\base\wcp\sil\merged\ntu\ntsystem.cpp(2057): Error STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND originated in function Windows::Rtl::SystemImplementation::DirectFileSystemProvider::SysCreateFile expression: (null)

[gle=0x80004005]

2011-02-06 09:55:52, Error CSI 000001b2 (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #2097389# from Windows::Rtl::SystemImplementation::CDirectory::OpenExistingDirectory(...)[gle=0xd0000034]

2011-02-06 09:55:52, Error CSI 000001b3 (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #2097388# from Windows::Rtl::SystemImplementation::CDirectory_IRtlDirectoryTearoff::OpenExistingDirectory(flags = 0, da = (SYNCHRONIZE), oa = @0xafe990->SIL_OBJECT_ATTRIBUTES {s:20; on:"x86_microsoft-windows-mlang.resources_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_zh-hk_e44a5bf35c1f91f1"; a:(OBJ_CASE_INSENSITIVE)}, sa = (FILE_SHARE_READ|FILE_SHARE_WRITE|FILE_SHARE_DELETE), oo = (FILE_DIRECTORY_FILE|FILE_SYNCHRONOUS_IO_NONALERT|FILE_OPEN_FOR_BACKUP_INTENT), dir = NULL, disp = Invalid)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar jag på youtube-klipp så flimrar datorn, och ibland blir MSN helt svart så när jag kollar på youtube-klipp så då får jag starta om MSN. Ja nåt är galet iaf, byte av dator kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Du kan ju testa att köra en minnes test i Windows minnes diagnostik.

Skriv minne i sökrutan, så ser du programmet!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Du kan ju testa att köra en minnes test i Windows minnes diagnostik.

Skriv minne i sökrutan, så ser du programmet!

Mvh

Mats H

 

Hittade inga fel där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Måste bara säga att jag har löst det. Jag uppdaterade BIOS från sonys hemsida och vips så slutade datorn att frysa, Helt sjukt ju :) Sen så avinstallerade jag NVIDIAs drivrutiner från nvidia.com och tog drivrutinerna från sonys hemsida också så slutade det att flimra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...