Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

koppla ihop inspelningsbar dvd (med digital tuner) med boxerbox alt tv med ca-modul


Solöga

Rekommendera Poster

Hej där! Jag har ett kopplingsproblem som inte vill lira:...har köpt en inspelningsbar dvd samsung med hårddisk och digital tuner, och vill kunna spela in kodade kanaler..har en tv, oxå samsung, med ca-modul och boxerkort MEN dvd kan inte koda av typ 3an och 5an osv...så då kopplade jag in boxerboxen och satt in kortet där istället men men...inga kodade kanaler kan dvd klara av ändå...hur faan ska jag koppla ihop detta, det måste ju gå! så här är det idag:

 

antennsladd inkommande in i dvd

antennsladd ut från dvd o in i tvn

scart mellan dvd och tv

scart mellan dvd och boxerbox

nåt e fel men VAD??

 

nån som har svaret?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen CA-modul i DVDn? Nej, det har jag aldrig sett så det har du nog inte.

 

Då är det SCART som gäller. Dvs du ställer in din mottagande enhet, digitalbox eller TV på den krypterade kanalen. Du ansluter en SCART-sladd på en utgång från denna till en ingång på DVDn.

Och ställer in DVDn på rätt ingång så ska du se att du kan spela in. Enklaste kanske är att använda Boxer boxen i första försöken, att få bild från TVn kan vara lite krångligare.

 

Dvs

Boxerbox -> SCART (RGB) -> DVD -> SCART (RGB) -> TV

 

samt antenn mellan alla dessa så kan du ivartfall spela in okrypterade kanaler på DVDn utan att ställa in boxer boxen på rätt kanal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...