Tobban Posted August 19, 2001 Share Posted August 19, 2001 Hej! Jag har ett litet problem med en nybyggd dator. Den har ett moderkort som heter MS-6340M, och är tillverkat av Microstar. Det är ett MicroATX-kort (Socket A) med inbyggd grafik (ProSavage, delar minne med RAM), samt en AGP-port. Jag vill använda mitt gamla grafikkort istället, ett Savage4 GT. Men med det grafikkortet installerat blir datorn väldigt instabil i Windows. Den hänger sig, men musmarkören går att flytta. Ofta så uppstår något grafikfel, i stil med ett halvuppritat fönster, i samband med det här. Dessutom blir ofta ikoner, t. ex. på skrivbordet, missfärgade. Datorn fungerar däremot bra med moderkortets inbyggda grafikkort (som dock är värdelöst vad gäller prestanda), samt med ett Nvidia Vanta 16Mb, som jag testade med (som inte är mitt eget kort dock). Jag ska köpa ett nytt grafikkort (Geforce2MX), men detta kan dröja, därför hade jag velat få Savage4:t att fungera. Är det någon som har någon aning om vad felet kan var, och om man kan göra något åt det. (Kortet har tidigare varit överklockat, men är det inte längre). Tack på förhand /Tobban Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psyknallen Posted September 18, 2001 Share Posted September 18, 2001 Har du inaktiverat det gamla grafikkortet som sitter på moderkortet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.