Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera version installerade?


Monshi

Rekommendera Poster

Rubriken säger allt.

 

Är det möjligt att installera både Excel 2007 och Excel 2010 på en dator? båda versionerna givetvis 32 bit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Troligen kommer det inte att gå, då installationen kommer att reagera på, att en annan version av Office redan finns på datorn mm.

 

Möjligen skulle portabla versioner kunna köras, om nu något sådant går att uppbringa förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför? Därför!

Nä, till en början, om jag får Excel 2010, kan det vara intressant hur kompatibla de är med varandra så jag inte gör alltför mycket galet i 2010 som inte fungerar i 2007.

 

Därav. Okej, ska sägas Excel 2002 har kickats ut för länge sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan berätta att det fungerar utmärkt. Office frågar tillochmed snällt vilka program som ska tas bort av de gamla och vilka som ska sparas.

 

Excel 2010 verkar fungera bra men vad har de tänkt egentligen när de ändrat namn på funktioner?

 

LETARAD är numera VTSÖK

LETAKOLUMN - HTSÖK

SAKNAS - ET

ÄRSAKNAD har då följdriktigt blivit ÄRET

 

men vad menar de med ET()?

 

Att de ändrat ÄRFEL till ÄRF och N till I (text till tal, integer), SANT() till SANN() känns inte så konstigt...

 

det är de ändringar jag sett nu under de första minuterna med Excel 2010.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder själv Office 2003 och 2010 bredvid varandra, fungerar utmärkt, fick förfrågan när jag la in 2010 om jag ville ta bort gamla versionen eller ha den kvar fungerande, valde att ha kvar den tills man lärt sig 2010 lite mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...