Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

McAfee brandvägg tillåter inte Xbox 360 i WMC


Akkis

Rekommendera Poster

Sedan jag installerade om mitt McAfee Security Center pga att abonnemanget upphört så får jag inte kontakt med xboxen. Därmed fungerar det inte heller att ansluta TVn till datorn. Har fungerat klanderfritt tidigare. Jag har försökt tillåta program i brandväggen enligt anvisningar men hittar inte alla filer tex Mcrdsvc.exe. Någon sådan fil har jag inte på C:\. Någon som vet hur man kommer tillrätta med detta eller vet något bättrre sätt att få ordning på kommunikationen?

 

•Make sure that the following applications are included in the list of applications:

◦Media Center (Ehshell.exe)

◦MCRD Device Service (Mcrdsvc.exe)

◦Generic Host Process for Win32 Services (Svchost.exe)

◦Media Center Extender Tuning Wizard (Mcxnettw.exe)

◦MCRMgr (Mcrmgr.exe)

◦Media Center Extensibility Host (Ehexthost.exe)

 

(Klippt från nätet)

 

mvh

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har din licens upphört, och du installerat om programmet ,och aktiverat en ny licens eller?

Eller skulle det kunna vara så att pga av ominstallation utan licens att vissa delar av programmet inte aktiveras?

Eller har jag missat något?

 

Hur fungerar det att ansluta XBOX och Tv med avstängd brandvägg?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Licensen gick ut så jag antog McAfees erbjudande om ett rabatterat förlängande på ett år vilket medförde att programmet ominstallerades/uppgraderades. Stänger jag av brandväggen fungerar det klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

McAfees har ingen hjälp eller support???

Det brukar ingå i licensavgiften! och dom kan sin produkt bäst..

 

Har du kontrollerat att Windows-brandväggen är inaktiverad???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det gör dom men jag är bortskämd med väldigt bra support i detta forum så jag börjar alltid här.

De tips jag sett på nätet innebär att vissa exe-filer skall frisläppas i McAfee inställningar men jag hittar dem inte på min hårddisk, kan det bero på att jag kör W7/64 bitar? Förvillande.

Det fungerade klockrent tidigare och också om jag stänger av McAfee brandvägg. Min Windows brandvägg är avstängd (alltid).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du försöker följa anvisningar som gäller XP så är det ju mycket möjligt att Media Center har förändrats under åren sedan dess, liksom att McAfees brandvägg har ändrats.

 

Några sidor som handlar om Windows 7, McAfee och Xbox:

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7programs/thread/5328c112-0809-4dff-9818-e49bfe2a4c86

https://community.mcafee.com/thread/23501

http://www.microsoft.com/windows/windows-media-center/learn-more/extenders/help/extenders-firewalls.aspx

http://www.sevenforums.com/network-sharing/43332-win-7-refuses-allow-networking-my-xbox360.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade några av dina länkar men det visar sig att de tips som finns enbart fungerar med XP. Mitt Windows 7 innebär att andra åtgärder krävs, inte heller stämmer fillistan högre upp i korrespondensen ovan. Två filer går inte att hitta.

Prövat olika former av support, chattat med McAffe som är tillmötesgående men utan förmåga att lösa problemet, hänvisade till Xbox support som avslutningsvis hänvisade till Microsoft programsupport. McAffe ville att jag skulle öppna några portar i brandväggen, både UDP/TCP. Detta gjordes i ett programtillägg som kallades Xbox360.

 

I något skede började WMC att fungera från Xboxen/TVn. Vet inte riktigt vilken förändring som löste problemet, förmodligen portöppningen och omstart.

Dock hänger sig WMC efter några sekunder, troligen beror det på att den vill indexera på nytt alla mediafiler drygt 14000 musik,bilder,filmer och videos som ligger på min hårddisk. Efter omstart fungerar det igen. Därmed är problemet löst. :thumbsup:

Förvånansvärt att McAfee Security Center skall kunna vålla så mycket trassel, hoppas en patch framöver underlättar för andra, jag är i gott sällskap som haft detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...