Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Server 2008 utbildning


danforss

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag vill lära mig använda windows server men vet inte riktigt hur jag ska börja! Min idé är självstudier så långt som möjligt, eventuellt distanskurs.

 

Är det nån som rekommendera en bok att starta med? Om jag ska installera det i hemmamiljö, vad behöver jag? Hårdvara, mjukvara!

 

Finns det ev en distanskurs som någon kan rekommendera?

 

Är en nybörjare vad gäller server programvara. Har programmerat en del i .Net och webbmiljö så den biten har jag lite koll på.

 

Håller på enbart av intresse så det är inget jag jobbar med i yrkeslivet.

 

Tackar på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar som systemutvecklare och kände behov av att kunna mer om Windows Servermiljö då det var i en sådan mina program kördes.

 

Så jag hyr en virtuell Windows Server 2008 från en webbhotell. Sen har jag helt enkelt börjat arbeta med den. Sen söker jag svar på nätet när jag stöter på ett bekymmer. Det som jag ser som fördel med detta är att via webbhotellets gränssnitt så kan jag alltid återställa maskinen till ursprungsläge. Jag kan även backa mellan olika backuper om det behövs.

 

Jag tycker det är den idealiska utbildningsplattformen. Lite dyr kanske. Nästan en tusenlapp i kvartalet. Men det fungerar jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar som systemutvecklare och kände behov av att kunna mer om Windows Servermiljö då det var i en sådan mina program kördes.

 

Så jag hyr en virtuell Windows Server 2008 från en webbhotell. Sen har jag helt enkelt börjat arbeta med den. Sen söker jag svar på nätet när jag stöter på ett bekymmer. Det som jag ser som fördel med detta är att via webbhotellets gränssnitt så kan jag alltid återställa maskinen till ursprungsläge. Jag kan även backa mellan olika backuper om det behövs.

 

Jag tycker det är den idealiska utbildningsplattformen. Lite dyr kanske. Nästan en tusenlapp i kvartalet. Men det fungerar jättebra.

 

Okej! Ja det låter ju som en ganska bra lösning eftersom jag då inte behöver tänka på hårdvara etc. Tål att fundera på. Är det nåt webbhotell som du kan rekomendera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...