Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjalp har fatt virus! microsoft security essentials


daserx

Rekommendera Poster

har fatt ett virus som heter microsoft security essentials , vet inte hur jag ska gora for att fa bort det .

det gor sa att jag inte kan oppna nagot annat program har forsokt med felsakert lage o de funkar inte heller blir samma sak dar,

sa fort jag forsoker klicka pa natt sa kommer viruset upp.. nagon som kan hjalpa mig ?? anvender en annan dator nu ..

 

vill verkligen inte formatera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta är inte Microsoft security essentials ett antivirus.

 

dock så är det riktiga bara under microsofts hemsida. i andra sidor kan det vara falskt har du någon bild hur den ser ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

microsoft security essentials är ju ett program från Microsoft.

Jag kör det själv på min dator. ( mycket bra program)

Klicka här för att hämta programmet.

Men försök först att öppna kontrollpanelen och kolla om programmet finns där.

I.s.f. ta bort det (avinstallera)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har fatt ett virus som heter microsoft security essentials , vet inte hur jag ska gora for att fa bort det .

det gor sa att jag inte kan oppna nagot annat program har forsokt med felsakert lage o de funkar inte heller blir samma sak dar,

sa fort jag forsoker klicka pa natt sa kommer viruset upp.. nagon som kan hjalpa mig ?? anvender en annan dator nu ..

 

vill verkligen inte formatera..

Inget ovanligt att falska antivirusprogram kallar sig som riktiga antivirusprogram. Avira Antivir råkade ut för det i höstas och nu finns det ett som utger sig för att vara AVG också.

 

Ser det ut ungefär som på bilden på den här sidan?

http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-security-essentials-2011

 

Kommer det upp något angående en "License Manager" som på sidan http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-windows-shield-center?

 

Först får vi se vad som kan tänkas gå att göra i datorn. Starta datorn i felsäkert läge. Går det att få upp Aktivitetshanteraren genom att trycka Ctrl+Alt+Del eller Ctrl+Shift+Esc?

Går det att för upp en "Kör"-ruta genom att trycka Windows-tangenten + R?

 

Har du något USB-minne som går att använda för att föra över filer mellan de två datorerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...