Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
totte92

strömbrytaren blinkar bara

Rekommendera Poster

Hej, jag har problem med min dell dimension 5150. Ibland efter att jag har stängt av den så börjar strömbrytaren blinka orange vilket betyder att man inte kan slå på datorn igen.

Föra få i gång den igen brukar jag vänta i 5 minuter, dra ut strömsladden och usb-sladdarna och sätta i dom igen (testa lite olika varianter). Ibland kan man ha tur och få igång datorn igen efter att man har "mixtrat" lite med sladdarna.

Men nu vill den inte längre, den har stått och blinkat i över ett dygn nu. Vad kan det bero på?

Redigerad av totte92

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har en DELL Dimension C521. I handboken står att

blinkande grön visar att datorn är i vänteläge.

Lösning: Flytta mus, tryck på blanktangenten.

Vet ej om det hjälper, Du har redan provat?

gregory123

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, jag har problem med min dell dimension 5150. Ibland efter att jag har stängt av den så börjar strömbrytaren blinka grönt vilket betyder att man inte kan slå på datorn igen.

Föra få i gång den igen brukar jag vänta i 5 minuter, dra ut strömsladden och usb-sladdarna och sätta i dom igen (testa lite olika varianter). Ibland kan man ha tur och få igång datorn igen efter att man har "mixtrat" lite med sladdarna.

Men nu vill den inte längre, den har stått och blinkat i över ett dygn nu. Vad kan det bero på?

Gjorde så på min dator (speciellt om man hade haft ur strömkabeln). De var då nätaggregatet, som hade gett upp. Rekommenderar att du provar ett annat (eller köper ett nytt nätaggregat, om du inte har ett annat att prova med). kolla också så de får plats ett 15 tums nätaggregat i chassit, annars är de ett special variant du behöver få tag i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag, provade med att köpa ett nytt nätaggregat bytte från ett 350 till ett 400 watt. Det har funkat bra ända fram tills idag när jag kopplade in ett nytt grafikkort GeForce 9800gt, då började strömbrytaren blinka orange igen. Jag förstår inte vad felet är :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nvidia anger att GeForce 9800gt kräver minst 400 W nätaggregat, mer kan krävas om nätaggregatet inte är av bra kvalitet. Det låter som att du igen har ett för svagt nätaggregat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...