Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

UniBlue Driver scanner


ePlay

Rekommendera Poster

är det sant att Driver scanner uppdaterar drivrutiner utan krångel och problem. har läst mycket om sådana program kan ge problem. men undrar om just driver scanner är bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns flera exempel med sk. "driver-check program" som automatiskt skannar igenom systemet och sedan hämtar hem nya drivrutiner.

Det händer att det installeras helt fel drivrutiner för chipset och annat, sen fungerar inte datorn som den skall.

 

Fråga: Varför behöver man ett sånt program?

 

Grafikkortsdrivrutiner hämtas på respektive tillverkares sajt och likadant med moderkortet, såvida inte alla drivrutiner hämtas från datortillverkarens sajt till just den modellen.

 

Likadant med skrivare och skanner.

Övriga drivrutiner brukar ju tillverkarna skicka direkt till Microsoft och installeras via Microsoft update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Har testat flera sådana program till att uppdatera drivisar med, köpte till och med ett, men det var grisen i säcken direkt. Som tur, var det billigt. Det gick bättre att gå in på hemsidan för datorn, då blev allt rätt. Jag gjorde som så, att innan jag installerade Windows 7 Ultimate, så knallade jag in på hemsidan för märket och laddade ner allt jag behövde. Lätt som en plätt. Sedan dess, har min Toshiba laptop fungerat utan problem.

 

Min rekommendation är, köp inga sådana program eller tänk inte ens tanken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ofta ut drivrutiner via Windows Update men det är inte alla tillverkare som skickar ut drivrutiner den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...