Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet problem windows 7


onlyiknow

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har haft min windows 7 dator ett bra tag nu och har aldrig upplevt några problem, förrän idag! När jag loggade in i morse så funkade inga internet användande applikationer. Msn, steam, skype, spotify var gav alla samma "ingen internetåtkomst"-error. När jag kollade nätverksinställningarna så sa dessa dock att det var 100% internetåtkomst. Dock var webbläsarna det konstigaste. När jag försökte starta firefox så laddade den min startsida men innan den lyckades så frös hela firefox-fönstret och det enda jag kunde göra var att stänga ner det igen (konstigt nog så behövde jag inte tvångsavsluta). IE hade precis samma problem. Dock stod det i vänstra-nedre hörnet att den hittar webbplatsen och väntar på svar.

Startar jag datorn i felsäkert läge med nätåtkomst så funkar allt precis som det ska.

Jag har kört en full virus/spyware sökning utan resultat.

Jag har försökt felsöka nätverket, men det visade inget resultat.

Har ni någon idé om vad det här kan handla om?

 

Specs:

Windows 7 ultimate 64-bit

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kontrollerat Internet Explorer, Verktyg sedan Internet alternativ, fliken Anslutningar, och LAN-inställningar.

Inget skall vara markerat eller ifyllt på den sidan.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Det kan ju vara din leverantör som har problem eller så felar något hos dig, kan vara modemet som strular, om du har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...