Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
William90

Video spelas i bakgrunden

Rekommendera Poster

William90

Har nyligen upptäckt något som liknar en seriös bugg i antingen en av mina videospelare eller Windows 7 (eller kompatibilitetsproblem mellan dessa).

När jag högerklickar på en videofil (.avi) och väljer Properties, får jag möjligheten att i detta fönster förhandsvisa klippet. Det börjar spelas upp innan jag ens klickat på denna flik. Om jag inte går in på fliken och trycker på Stop, kommer videon (åtminstone dess ljud) fortsätta att spelas i bakgrunden när jag stänger Properties-fönstret. Detta är tämligen irriterande då det inte går att stänga av utan omstart av datorn, och undrar om nån vet hur man åtgärdar detta.

Jag kör Windows 7 och har följande mediaspelare installerade:

Windows Media Player 12, VLC, Media Player Classic och RealPlayer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
123456789

Har nyligen upptäckt något som liknar en seriös bugg i antingen en av mina videospelare eller Windows 7 (eller kompatibilitetsproblem mellan dessa).

När jag högerklickar på en videofil (.avi) och väljer Properties, får jag möjligheten att i detta fönster förhandsvisa klippet. Det börjar spelas upp innan jag ens klickat på denna flik. Om jag inte går in på fliken och trycker på Stop, kommer videon (åtminstone dess ljud) fortsätta att spelas i bakgrunden när jag stänger Properties-fönstret. Detta är tämligen irriterande då det inte går att stänga av utan omstart av datorn, och undrar om nån vet hur man åtgärdar detta.

Jag kör Windows 7 och har följande mediaspelare installerade:

Windows Media Player 12, VLC, Media Player Classic och RealPlayer.

Pröva att uppdatera hela datorn. Kanske löser detta problem. Annars kan du köra systemåterställning

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...