Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enklare att skapa tråd


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Jag vet inte om jag är blind, men det är ju stört omöjligt att starta en ny tråd utan att behöva gå massa omvägar in i forumöversikten. Ge mig bara en enkel knapp och rullmeny med forumnamn, nåbar varsomhelst från!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr måste du fortfarande gå in i ett forum för att kunna starta en ny tråd, vad jag vet så finns denna önskan i listan över önskemål, så vi får hoppas att lösning kommer, om inte Cecilia hört något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag är blind, men det är ju stört omöjligt att starta en ny tråd utan att behöva gå massa omvägar in i forumöversikten. Ge mig bara en enkel knapp och rullmeny med forumnamn, nåbar varsomhelst från!

Håller med, har önskat detta tidigare men svalt "motargumenten".

 

Vill dessutom att det minskas på antalet knappar. Nu ser jag två st Skicka svar och två st Förhandsgranska eller avbryt.

Innan hade jag två stora knappar för att Skriva nytt inlägg och två stora knappar för att Skapa en ny tråd.

 

När jag väljer att skapa en ny tråd, kanske första gången jag besöker eforum, så har jag som största och mest iögonfallande objekt en knapp som heter Skapa/ändra enkät. Lite längre ner ser jag de gråa obetydliga Skapa ny tråd.

Hur ska jag då som rookie veta att den stora röda knappen är ett ANNAT val och att Skapa ny tråd INTE är ytterligare en ny tråd, jag har ju en gång valt Skapa ny tråd...

 

Ja, bara mina egna reflektioner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu... på sätt och vis är det inte alls fel att man måste navigera till rätt avdelning för att kunna skapa en tråd. Eforum var ganska speciellt förut med en möjligheten, den har jag inte sett på något annat forum.

 

Däremot, apropå starta tråd, ska denna knapp bort bort bort:

post-8996-0-32952300-1296226023_thumb.png

Man ser ju titt som tätt, ja ibland, att folk lyckas trycka på Citera flera och sedan Skapa ny tråd och därmed postar svaret som en ny tråd...

 

Vill man skapa en ny tråd får man allt se till att vara i en forumöversikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu... på sätt och vis är det inte alls fel att man måste navigera till rätt avdelning för att kunna skapa en tråd.

Jag anser det vara HELT FEL! Jag ska inte behöva alla dessa onödiga knapptryck och sidinläsningar för att starta en tråd. Ett gränssnitt ska förenkla inte försvåra och göra nyttjandet av funktionaliteten långsammare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, är det ju så att användning av ett generellt forumprogram medför vissa saker. Visst går det att anpassa det på många sätt och det har ju IDG gjort. En del av de problem vi såg/ser efter senaste uppgraderingen av version hänger ihop med att det har gjorts så mycket grundläggande ändringar i det. Det gällde t ex när knappar och flikar på profilsidorna slutade att fungera.

 

Allt om Windows som använder samma forumprogram uppgraderade strax innan Eforum och det krävde väldigt lite jobb av administratören där och det dök upp någon enstaka felrapport efteråt. Men han har sett till att göra så få förändringar som möjligt.

 

Vill dessutom att det minskas på antalet knappar. Nu ser jag två st Skicka svar och två st Förhandsgranska eller avbryt.
De övre knapparna har IDG lagt till efter önskemål för ca ett år, det önskades att man skulle slippa skrolla ner så mycket efter att man hade skrivit sitt svar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De övre knapparna har IDG lagt till efter önskemål för ca ett år, det önskades att man skulle slippa skrolla ner så mycket efter att man hade skrivit sitt svar.

Ja, det håller jag med om. Men då kanske man kunde ta bort de andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker fortfarande att gamla eforum var enklare att använda och saknar ett år senare fortfarande många av de viktigare måsten:a. Men så är det väl, när nyhetens behag lägger sig följer även energin att göra något med ner i djupet.

Min radikalt minskade närvaro här är en direkt konsekvens av detta, men ni andra tycks ju trivas så det är väl bara jag som är konstig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det håller jag med om. Men då kanske man kunde ta bort de andra?

Jag antar att det skulle bli väldigt konstigt för den som har expanderat "Alternativ" att förstå att de ska klicka på en knapp en avsevärd bit högre upp för att skicka iväg ett svar.

 

Jag tycker fortfarande att gamla eforum var enklare att använda och saknar ett år senare fortfarande många av de viktigare måsten:a. Men så är det väl, när nyhetens behag lägger sig följer även energin att göra något med ner i djupet.

Min radikalt minskade närvaro här är en direkt konsekvens av detta, men ni andra tycks ju trivas så det är väl bara jag som är konstig...

Det är väl inte fråga om att att vara konstig. Men för mig är det inte besvärligare att klicka ut den avdelning jag vill skriva i och klicka på en knapp för att skapa en tråd innan jag börjar skriva, än att först klicka på en knapp och leta upp rätt avdelning i en mycket lång lista innan jag kan börja skriva, utan det går på ett ut eftersom det är två klick i båda fallen.

 

För att inte tala om hur många klick jag sparar om dagen därför att felpostningarna har minskat. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...