Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Megaproblem vista


Jensej

Rekommendera Poster

Halla dar!

 

Igar nar jag jobbade med datorn hängde sig plötsligt allt och jag var tvungen att stänga av datorn manuellt pga av ctrl+alt+del osv inte fungerade.

 

När jag sedan startade om datorn pa nytt fick jag upp ett varningsmeddelande om nagon windows fil som jag klickade bort och kunde da välja mellan att reparera windows eller starta normalt. Jag valde självklart att jag ville reparera eftersom nagot gatt snett.

 

Efter ca 2 min kommer jag fram till inloggningsdelen och där är nu min profil helt borta. Det enda som star är annan användare och när jag trycker dar samt skriver in mitt inloggningsnamn samt password sa kommer det fram att "Den angivna domänen finns inte eller kunde inte kontaktas"

 

Hur ska jag ta mig vidare härifran? Jag har inte ens nagra menyer att bruka för att starta i felsäkert läge osv...

 

Datorn har varit väldigt konstig ett bra tag och jag är säker pa att det ligger nat virus pa den och under tiden den hängde sig igar höll jag pa att föra över viktiga saker till mitt usb minne sa att jag sedan kunde blasa ur datorn.

 

Jag saknar recovery skiva och skulle helst av allt vilja rensa hela datorn fran scratch nu men gärna kunna spara undan en del pa ett usb minne om det fortfarande ar möjligt.

 

Finns det nagon kunnig därute som har lust och hjälpa mig?

 

Mvh Jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte ens nagra menyer att bruka för att starta i felsäkert läge osv...

Inte ens om du trycker F8 vid uppstarten? För i Felsäkert läge borde du ju sen kunna logga in på det administratörskonto som skapades vid installationen av Windows...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens om du trycker F8 vid uppstarten? För i Felsäkert läge borde du ju sen kunna logga in på det administratörskonto som skapades vid installationen av Windows...

 

 

F2 och F12 funkar, kan komma in i setup osv men kan jag starta i felsäkert läge därifran?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Det gäller att trycka frenetiskt. När du kommer in i felsäkert läge, välj då senast fungerande konfiguration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller att trycka frenetiskt. När du kommer in i felsäkert läge, välj då senast fungerande konfiguration.

 

 

Lyckades komma fram till menyn och provade med att trycka "senast fungerade konfiguration" kom sedan vidare till exakt samma problem vid inloggning som förut. Dvs min user är försvunnen och jag far fortfarande upp att domän inte finns :S

 

Vad testa nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Datorn har varit väldigt konstig ett bra tag och jag är säker pa att det ligger nat virus pa den och under tiden den hängde sig igar höll jag pa att föra över viktiga saker till mitt usb minne sa att jag sedan kunde blasa ur datorn.

 

Jag saknar recovery skiva och skulle helst av allt vilja rensa hela datorn fran scratch nu men gärna kunna spara undan en del pa ett usb minne om det fortfarande ar möjligt.

Du kan se om du kan rädda viktiga filer med hjälp av guiden http://www.alltomwindows.se/forum/index.php/topic/21771-raedda-data-med-puppy-linux/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades komma fram till menyn och provade med att trycka "senast fungerade konfiguration" kom sedan vidare till exakt samma problem vid inloggning som förut. Dvs min user är försvunnen och jag far fortfarande upp att domän inte finns :S

 

Vad testa nu?

Du har väl fortfarande kvar att testa "huvud-administratör-kontot" ifrån Felsäkert läge? Via det kontot kan du ju kanske logga in och säkerhetskopiera dina filer som du väl från början höll på med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...