Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte alla mail som skicka tillmig (hotmail)


no_name

Rekommendera Poster

Testade maila min hotmail från min teliamail, bara för att försäkra mig så att mailen kommer fram, (då jag inte fått svar från en uppsjö människor, och misstänker något är fel). Det första mailet, som jag skickade för över en timme sedan har itne dykt upp än, testade skicka ett nytt, men det kommer inte det heller. Så undrar om någon vet vad problemet kan vara?

 

jag installerade en gratis testversion av NOD antivirus ganska nyss. Det kan inte vara så att detta program markerar dessa mail som spam, och helt enkelt inte låter de gå fram?

 

Är i vilket fall som helst jävligt irriterande att inte veta om personerna får infon jag skriver osv.. Tacksam för hjälp.

 

Edit: Nu när jag testade maila min andra hotmailadress kom mailet fram direkt.. Men till ena adressen funkar inte alls..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som skiljer dessa åt?

Är det ena en .com och den andra .se?

 

Ska testa jag med..

Testade skicka samma brev till tre adresser, gmail.com, hotmail.se, hotmail.com

De två första dök upp innan jag släppt upp Skicka knappen.

Den tredje, .com har inte dykt upp än.

 

Jag har bevakningen från eforum på .com-adressen och idag har jag märkt nån timmes fördröjning..

 

22:55 ramlade det in på .gmail och hotmail.se

03:24 ramlade det in på hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som skiljer dessa åt?

Är det ena en .com och den andra .se?

 

Ska testa jag med..

Testade skicka samma brev till tre adresser, gmail.com, hotmail.se, hotmail.com

De två första dök upp innan jag släppt upp Skicka knappen.

Den tredje, .com har inte dykt upp än.

 

Jag har bevakningen från eforum på .com-adressen och idag har jag märkt nån timmes fördröjning..

 

(22:55, egen not.)

 

 

Båda hotmailadresserna har .com. Den ena kan ta emot perfekt, den andra får inga :/ .. Så du tror det kan röra sig om fördröjning bara? Är detta normalt, med fördröjningar på flera timmar?

 

Ännu inte fått dem.. flera timmars fördröjning nu. Skillnaden på hotmailadresserna är inte jättestor, den ena inne håller två underline, om det gör någon skillnad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda hotmailadresserna har .com. Den ena kan ta emot perfekt, den andra får inga :/ .. Så du tror det kan röra sig om fördröjning bara? Är detta normalt, med fördröjningar på flera timmar?

 

Ännu inte fått dem.. flera timmars fördröjning nu. Skillnaden på hotmailadresserna är inte jättestor, den ena inne håller två underline, om det gör någon skillnad?

 

Nej, normalt är det inte. Jag har som sagt bevakningarna från eforum och ett annat forum på min hotmail.com och det brukar alltid rassla in snabbt.

Just idag väldigt segt dock.

Kanske någon server hos Hotmail som är trött, kanske finns det någon "driftstatus" att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Skönt att det inte bara är mig det segar för iaf. Är rädd att det enbart är fel på min mail, och mailen inte kommer fram alls. Lär ju bli en del missförstånd om jag inte kan vara på folks mail..

 

Tack iaf. Uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har exakt samma problem.. Det började igår eller i onsdags. Jag har märkt att min ena hotmail inte tar emot alla email jag får skickat till den.

 

Jag har två st hotmail konto och en gmail konto. När jag skickar mail till de här konton så får jag det på två av de men på en hotmailkontot händer det inget. Skickar jag sen igen email till de så kommer det fram till alla och gör jag det ytterligare en gång till så är det ena kontot som inte får något.. Sen fortsätter det så jag får typ varannan gång email. Jag har även provat att skicka email från problem kontot till den själv och samma sak där ibland får jag och ibland inte. Skickar jag mail till mina andra kontotn från problem kontot så kommer de fram.

 

Det här måste vara något problem hos hotmail. Undrar om jag verkligen kommer få mina emails som saknas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skepparskinka

Hej,

 

Jag har också detta problemet, jag kan skicka men inte ta emot e-post med min hotmail.com. Jag har skrivit till deras support och frågat men har inte fått något svar. Det har varit så här för mig i cirka 2 veckor nu.

 

Om någon har mer information om detta eller någon lösning på det så skulle det verkligen uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog beskriva mycket mer om någon ska kunna hjälpa dig, t ex vilket program du använder för att ta emot mejlen från Hotmail, vilken internet-operatör du har och hur du har ställt in mejlprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skepparskinka

Du får nog beskriva mycket mer om någon ska kunna hjälpa dig, t ex vilket program du använder för att ta emot mejlen från Hotmail, vilken internet-operatör du har och hur du har ställt in mejlprogrammet.

 

 

jag använder inget program. Jag går in på hotmail.com å loggar in där. Använder Safari och inställningar vet jag inte vad jag ska säga. Har inte rört några inställningar sen jag skaffade min hotmail för några år sedan men jag har kollat igenom inställningarna för skärppost etc. Måste ha nånting emd homtail att göra för jag har fått tillbaka ett meddelande där det står:

 

This is an automatically generated Delivery Status Notification

 

THIS IS A WARNING MESSAGE ONLY.

 

YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE.

 

Delivery to the following recipient has been delayed:

 

(min hotmail)

 

Technical details of temporary failure:

DNS Error: Timeout while contacting DNS servers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...