Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lura Windows ME


L8

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en dator på 130 MHz.

Som alla vet så kan inte Windows me installeras på en dator med under 150 Mhz.

Är det någon som vet HUR man kan lura installationsprogrammet så att det

går att installera ändå?

Windows Me ligger på min andra hårdisk. Jag

har nu provat fyra gånger, Samma svar hela tiden Jag har för lite Mhz.

 

Har Provat med "install /nm" - men det fungerar inte.

Hjälp mig, Snälla inom snarast

Har läst i någon tidning att msn skall lägga in en kod i dos.

 

Snälla-Hur gör man?

 

Tacksam för svar/L8

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-08-19 00:08:12 av L8]

[inlägget ändrat 2001-08-19 00:09:55 av L8]

[inlägget ändrat 2001-08-19 00:10:23 av L8]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att ställa upp frekvensen till 150 MHz, dvs överklocka datorn. Mycket möjligt att den klarar en så blygsam överklockning. Men innan du installerar, kör datorn med något tungt program en stund för att se att den fortfarande är stabil. Tänk också på att för stora överklockningar kan förstora processorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniel Åkesson

SKall man klocka kan man göra det rejält. Varför klocka innan man installerar ME? Man lurar inte me datorn blir snabbare.

 

Själv sitter jag på en vattenkyld 1.2@1430mhz det känns stabilt. Klocka måste man!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk också på att för stora överklockningar kan förstora processorn.

 

Så den främsta risken med överklockning är att processorn till slut inte längre får plats i lådan?

 

;-)

 

/Björn G

 

[inlägget ändrat 2001-08-19 03:33:05 av Björn G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte fatta varför du måste ha ME på din gamla burk. Win98 skulle nog fungera både snabbare och smidigare och vad jag vet så finns det inget som är så mycket bättre med ME så att det är värt att sega ner en redan långsam burk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Så den främsta risken med överklockning är att processorn till slut inte längre får plats i lådan?"

 

Nja, när jag talade om storleken menade jag inte den på processorn, utan den på klockfrekvensen. Jag vet inte hur du brukar mäta klockfrekvenser, men själv mäter jag dem i MHz. Om det är så att du mäter en klockfrekvens i längd*bredd*höjd-enheter så råder jag dig att upphöra genast med det! ;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, när jag talade om storleken menade jag inte den på processorn, utan den på klockfrekvensen.

 

Jo, alltså, mitt tramsiga inlägg syftade på det lilla skrivfelet att "överklockningar kan förstora processorn". Det var bara det... ;-)

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar.

Om jag vetat hur man klockar sin datoer hade jag nog gjort det men jag vet inte hur det går till

Mvh L8

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för ditt svar.

Jag vet inte hur man gör, du får gärna tipsa mig om detta, man lär så länge man lever

Mvh L8

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inget proffs med klockning av datorer, men i vissa så går det klocka datorn i bios men troligtvis så måste du göra detta manuellt på den burken som du har.

Leta upp ett schema (i instruktionsboken, eller på nätet) Där kan du flytta olika svitchar i olika lägen, leta upp kombinationen i instruktionsboken för önskad mhz.

Och du har klockat den.

Men även jag rekommenderar win 98 i din dator.

Hoppas jag har sagt rätt, annars rättar nog någon mig

Hälsningar Kristian

 

[inlägget ändrat 2001-08-20 10:31:43 av Kristian1 ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...