Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Epost till Windows 7

Fiskaren

Recommended Posts

Hej.

Jag tar gärna emot tips på bra epostprogram som fungerar i Windows 7.

Jag kör XP och Outlook Express idag, men ska uppgradera till windows 7 inom kort.

Gärna något som är enkelt att flytta nuvarande adressbok till.

Mvh / Lasse

Skaffa webmail så slipper du flytta när du byter dator. En ytterligare fördel är att du kan läsa dina mail från vilken dator som helst.

Jag använder Thunderbird från Mozilla, men många gillar Microsofts Windows Live Mail. Vilket du än väljer bör du installera programmet på din nya dator dator medan den fortfarande har XP så att programmet kan importera mejl, adressbok mm under installationen.

Korrigerat.

Hej Cecilia & Mikael63.

Det får bli Thunderbird. Jag har hämtat filen.

Är det bara att starta den så får jag val under installationen vad jag vill göra??

Hej Cecilia & Mikael63.

Det får bli Thunderbird. Jag har hämtat filen.

Är det bara att starta den så får jag val under installationen vad jag vill göra??

Om du har flera konton, alltså flera e-postadresser så är det fördel att, innan konfigureringen, välja hur man vill att inkommande post ska "fungera".

Om man vill ha egna inkorgar för var och ett eller en enda gemensam. det går att ändra i efterhand men är lite struligare.

(fast det går ju att börja om helt också)

Edit: Med "Välja hur" så menar jag att man själv funderar på hur man vill ha det.

Hej

Nu har jag kört filen, men jag kan inte se att min frus mail eller adressbok kommit över.

Vad ska jag göra för att få in hennes adressbok + mail i Thunderbird?

I outlook express hade vi varsin adress. Så vi växlade identitet för att komma åt vår egen personliga mail.

Kan jag backa installationen och göra om?

Det borde fungera att låta Thunderbird importera allt från Outlook Express.

I Thunderbird, gå till Verktyg och Importera.

Följ anvisningarna, så borde du få upp att importera ifrån Outlook Express.

Kan inte kolla själv, eftersom jag aldrig kört med Outlook Express, utan gick direkt på Tb, så jag har inte det valet.

Hej.

Jag provade med det diret men det hände ingenting.

Jag tittade igen men det går inte.

Hur hanterar man olika identiteter i Thunderbird?

I verktygsmenyn har du valet Kontoinställningar där du kan lägga till fler e-postkonton.

Här finns beskrivning för hur man hanterar import från flera identiteter i Outlook Express:

http://kb.mozillazine.org/Import_from_Outlook_Express#Importing_more_than_one_Outlook_Express_identity

Säg till om du behöver översättning.

Hej igen.

Jag har tydligen missat någon inställning, jag har inte tagit emot några mail sedan jag startade Thunderbird. Jag har skickat och dom kan jag se i skickatkorgen.

Jag var precis ute och testade med att skicka webmail från Bredbandsbolaget men jag får inte in dom på Thunderbird varken på min eller min frus adress.

Jag hade missat att ange Thunderbird som e-postprogram i internet alternativ jag har gjort det nu och startat om datorn men jag får fortfarande inte in någon mail. Vad är det jag missar??

Hej igen.

Jag har tydligen missat någon inställning, jag har inte tagit emot några mail sedan jag startade Thunderbird. Jag har skickat och dom kan jag se i skickatkorgen.

Jag var precis ute och testade med att skicka webmail från Bredbandsbolaget men jag får inte in dom på Thunderbird varken på min eller min frus adress.

Jag hade missat att ange Thunderbird som e-postprogram i internet alternativ jag har gjort det nu och startat om datorn men jag får fortfarande inte in någon mail. Vad är det jag missar??

Får du inget felmeddelande alls?

post-52940-0-80949000-1296488441_thumb.png

Hej.

Det där hade jag missat fullständigt!!!

Jag lade till dom uppgifterna men jag ska nog inte använda port 995??

Jag får meddelande om att jag försöker identifiera mig med ogiltig information.

Nu har jag ändrat till pop 3 port 110.

Vad ska jag fylla i på utgående? Rutan jag hamnar i frågar efter en beskrivning??

Server? Är det stockholm.bostream.se??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...