Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 2003 + Windows 7 (64bit)


Schtaan

Rekommendera Poster

Installerat Office 2003 på en ny W7/64b maskin.

Flyttat över alla mail som låg i Outlook express, inga problem. MEN adressboken vill inte.

Den som kommer fram då man klickar på den lilla boken uppe vid sök fältet och det lär ju vara samma adressbok som kommer när man öppnat ett nytt mail och klickar på "Till" & "Kopia" knappen. Det är tomt när man klickar där!

 

Exporterade den som en wab fil från den förra datorn med användarens konto namn som filnamn. Testat att importera filen via Office, får en massa fel bara. Klickar jag på själva filen så importeras namnen till mappen Kontakter i Windows och vad ska jag med dom där till??

 

Testat att lägga den där den ligger på en annan burk: C:\documents and settings\user\aplication data\microsoft\adressbook\user.wab men inte blev det bättre.

Förslag!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min begränsade erfarenhet ang. detta är att det oftast är svårare att exportera/importera mellan två Microsoftprodukter men att det oftast går enklare med annat fabrikat. Kanske finns någon logik i detta men den har jag i så fall missat.

När det gäller export/import av kontakter till/från mobiltelefoner har jag märkt att tabbseparerad text är den som fungerar bäst.

 

Men i OE6 kan man inte välja att exportera som tabbseparerad.

Dock så kan man exportera som textfil, semikolonavgränsad.

När man väljer detta alternativ får man som förslag att filen ska sparas som .csv kommaseparerad fil.

Öppnar man den filen ser man att det är semikolon och inte komma som är avgränsare, namnet till trots.

 

Om man då i Outlook väljer att importera och väljer kommaavgränsade värden så är det just .csv som den tittar efter i första hand. Eftersom man nyss exporterat som .csv så kan man ju tro att det ska fungera men det gör det inte.

Man måste avbryta importen och öppna filen med Anteckningar, ersätta alla semikolon med komma, spara filen.

Därefter kan man importera filen.

 

Detta gäller alltså Svenska versioner av operativ (XPP i mitt fall) och klienterna.

 

Hur det fungerar med andra språk och andra operativ vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...