Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frågor angående hemsida


Niffum_Nollah

Rekommendera Poster

Niffum_Nollah

Hej

 

Jag och min bror har hjälpts åt i cirkus 1 år nu med att försöka få ihop en hemsida.

Min plan är att fixa en någorlunda snygg hemsida där man kan gå in och lyssna gratis på diverse bootlegs av varierande kvalitè. Idèn är alltså inte att lägga upp något som redan finns officiellt utgivet. Vi står nu inför det största problemet hittills. Tanken är att man ska kunna klicka på "Listen", eller vad den sidan nu kommer att ska heta (se bifogad bild nr.1).

 

När man klickar på något av banden/artisterna kommer man till en ny sida där man kan klicka på någon av konserterna/intervjuerna jag lagt upp och därefter hade jag tänkt att konserten/intervjuen ska kunna öppnas i ett eget litet fönster vid sidan av (se bifogad bild nr.2) och därefter spelas låtarna upp automatiskt allt eftersom. Jag använder mig av Dreamweaver CS3. Jag kommer då att måsta lägga upp allt material på en server och problemet ligger i hur man får all information att gå ihop. Det är invecklat att förklara sånt här, förstår ni hur jag menar? :-).

 

Någon som har några bra tips på hur man löser sånt här? Eller finns det någon typ av guide man kan ladda ner för att lära sig?

 

Tacksam för all form av hjälp / Mackan

post-50728-0-17465100-1295903380_thumb.jpg

post-50728-0-21828400-1295903395_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niffum_Nollah

Hur kommer ni att rättfärdiga den tänkta hemsidans existens?

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bootleg

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4leri

 

Tanken är att varken sälja eller göra det tillgängligt för folk kunna ladda hem. Man ska bara kunna lyssna (gratis), inget av det som läggs upp är officiellt utgivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med bootleg menar du såklart icke upphovsrättsskyddat underground material (eftersom det enligt eforums regler ej får diskuteras hur man kan tillgängliggöra upphovsrättsskyddat material som man själv ej äger rätten till) och din fråga gäller enbart de webbutvecklingstekniska frågorna. cool.gif

 

De låtar som du visar upp är vidare bara exempel och inte de som ni kommer tillgängliggöra, eller hur?

 

Om det inte är så så kommer tråden annars att raderas (med hänvisning till regelbrott).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...