Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dold info i png filer


Andreas________

Rekommendera Poster

Andreas________

Jag vet att det går att gömma information i en png bild så det inte syns. Är det någon som vet hur man antingen gömmer eller får fram det som är gömt.

Det är ingen exif info jag menar utan det kan vara text eller tom en annan bild som är dold. På nått sätt....

 

Kommer inte ihåg hur man gjorde detta.

Fattar ni hur jag menar? tacksam för hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha inte sådana bilder med dold info på en USB-sticka eller något annat minne, dator osv. när du skall resa till England eller USA - kan bli stora problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack stenografi hette det alltså, gillar dock inte det där programmet. Nån som vet nått annat?

Hittar väldigt många konstiga program om man googlar.

 

Går det kanske att göra i photoshop?

 

Vad vill du ha in för information då?

Du kan skriva i information med bla. Photoshop i bildens meta-data (om det stöds), men det är inget som är hemligt direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas________

Jag ska få fram info ur en png bild. Vet inte riktigt vad, jag vet bara att det finns där på nått sätt :)

En liten intern tävling ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl börja med att högerklicka på bilden och välja egenskaper > information => så ser du till att börja med vad som står där (Windows 7).

Kanske lite annorlunda på Windows XP men principen är samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas________

Du kan väl börja med att högerklicka på bilden och välja egenskaper > information => så ser du till att börja med vad som står där (Windows 7).

Kanske lite annorlunda på Windows XP men principen är samma.

 

Det har jag redan testat, så lätt var det inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få kolla på bilden, eller är den av privat karaktär och innehåller känslig information?

Annars kan du kan ju skicka länken i ett PM till mig i såfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...