Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Livemocha


.M

Rekommendera Poster

Har inget svar tyvärr, men är också intresserad av att veta. Ska själv lära mig Litauiska (well, försöka i alla fall, det ska tydligen vara väldigt svårt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej .M!

Det är tydligen ingen här som har provat Livemocha och jag har inte heller gjort det. Du skrev aldrig vilket språk du ville lära dig eller öva dig i. Det gjorde däremot Anjuna.

 

Jag vet inte om du satt igång med studierna i litauiska än Anjuna, men är det så att du inte har börjat än eller vill repetera baskunskaper så hittar du en trevlig kurs här: http://www.oneness.vu.lt/en/

När du klickat på den länken får du kanske upp en bild med olika byggnader, bl.a. Language School. Klicka i så fall på "back to project page" längst ner på sidan.

 

På project page-sidan kan du, om du står ut med dåligt engelskt uttal, klicka på "a short Learners Guide movie". På samma sida kan du också klicka på den litauiska flaggan. Då kommer du till den första bilden igen men nu inställd på rätt språk, dvs. litauiska. Klicka på Språkskolan. Väl inne i skolan är det bara att välja lektion. Om du väljer den första ser du att den börjar med Speaking. Det är det jag tycker är så bra med den här kursen. Man får inte bara se en fras skriven utan man kan även lyssna på den och säga efter.

 

.M förresten, har du testat Livemocha nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...