Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa mina filer


ASP

Rekommendera Poster

Hej alla. Jag vill återställa mina filer i Windows7 64Bit som jag har sparat med HP Recovery i Windows Vista 32bit innan jag installera om dator. Är det någon snälla människor som kan berätta för mig hur man gör? Bästa är om någon som har varit med om det här kan berätta hur man gör och vilken program man använde.

 

Min Dator:

 

HP Pavilion dv9744eo

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla. Jag vill återställa mina filer i Windows7 64Bit som jag har sparat med HP Recovery i Windows Vista 32bit innan jag installera om dator. Är det någon snälla människor som kan berätta för mig hur man gör? Bästa är om någon som har varit med om det här kan berätta hur man gör och vilken program man använde.

 

Min Dator:

 

HP Pavilion dv9744eo

 

Tack på förhand

Du måste öppna filerna med HP recovery så klart. Problemet med hp recovery är att det tar bort Windows 7 när du återställer och lägger till vista istället. Gör en backup med något annat program. Easeus Backup Home duger till detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste öppna filerna med HP recovery så klart. Problemet med hp recovery är att det tar bort Windows 7 när du återställer och lägger till vista istället. Gör en backup med något annat program. Easeus Backup Home duger till detta

 

Det går inte att backa längre på av att jag har formatera och installerat Windows7 på den. Jag har försökt att kolla på HPs hemsidan om det finns HP recovery för Windows7 att ladda ner, men det finns inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

i det fall att du har formaterat hårddisken och sedan installerat över Vista, se om det finns någon mapp som heter Windows.old.,

beroende på vilket installationsalternativ du valt.

Din Windows 7 CD är nu din recovery för Windows, och data filer, kan du ju spara på DVD eller extern HD.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

i det fall att du har formaterat hårddisken och sedan installerat över Vista, se om det finns någon mapp som heter Windows.old.,

beroende på vilket installationsalternativ du valt.

Din Windows 7 CD är nu din recovery för Windows, och data filer, kan du ju spara på DVD eller extern HD.

 

Mvh

Mats H

 

 

Windows.old finns inte efter som jag har formatera C: innan jag installera. Ja, den nya Windows7 har jag gjort en avbildning av C: för den funktion finns i Windows7. Men det knivigaste är den backup som är från HP recovery. Jag vill komma åt den efter som där finns familjen video och foto som är ovärdeliga för mig. Fundera på om det finns program som är kompatibel som kan öppna fil från HP recovery.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

en. ev. lösning

hämtad här: http://dotwhat.net/fbw/829/2/

Solution to restore backup!

 

I backed up my data in external hard drive, only to know later that i was unable to restore data. Here's the solution which some of members shared and it worked for me.

 

step 1) Rename the files starting from count 10 by adding a extra zero.. Example Backup.010.fbw is renamed as Backup.0010 , Backup.011.fbw is renamed as Backup.0011.fbw and so on...

Step2) go the C drive and delete any previously created folder "c:System Recovery files" . this folder is created when ever we try to recover files.

 

Step3) click on the Backup.001 file . It will take a while for the system to ask for permission to continue. give permission, now the hp recovery wizard opens. click on Next. It will ask which all files types you want recover. Select all type to recover all files. And here we go we have all the restored data.

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla. Jag vill återställa mina filer i Windows7 64Bit som jag har sparat med HP Recovery i Windows Vista 32bit innan jag installera om dator. Är det någon snälla människor som kan berätta för mig hur man gör? Bästa är om någon som har varit med om det här kan berätta hur man gör och vilken program man använde.

 

Min Dator:

 

HP Pavilion dv9744eo

 

Tack på förhand

när jag googlar hittar jag bara tips om att återinstallera Vista och sedan spara de personliga filerna med något annat program än HPs "Recovery Manager".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...