Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips gällande Microsoft Security Essentials


Avicii

Rekommendera Poster

Microsoft Security Essentials gratis antivirusskydd för XP 32-bit, Windows Vista och Windows 7 32- och 64-bit.

 

Den som inte manuellt vill uppdatera definitionsuppdateringarna kan själv skapa en aktivitet för detta i Windows Schemaläggare. Tycker man det är krångligt, så har jag sparat en aktivitet som uppdaterar MSE vid 3 klockslag under dagen. Vill man ha andra tider, är det bara att öppna aktiviteten i Windows Schemaläggare, klicka på fliken Utlösare och redigera eller ta bort tider.

 

Kopiera texten i min log-fil och klistra in i Anteckningar, ändra DATORNAMN och ANVÄNDARE (finns två gånger i dokumentet) spara som SecurityUpdate.xml eller valfritt namn. Obs! filändelsen.

 

Jag har utgått från att Microsoft Security Client ligger i C:. Har man på annan partition, ändra till rätt enhetsbeteckning i raden Command som ligger i slutet av dokumentet.

 

Aktiviteten ska ligga i Microsoft Antimalware, som hittas via Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Bibliotek för Schemaläggaren -> Microsoft.

 

Klicka på Microsoft Antimalware och Importera aktivitet... längst ut till höger. Navigera til där du sparade SecurityUpdate eller vilket namn du sparade som.

 

SecurityUpdate.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte vad man uppnår med detta, programmet uppdaterar ju sig själv utan att användaren nånsin behöver göra något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Varför krångla till det. Programmet uppdaterar sig själv per automatik, vid den tidpunkt man ställer in, förslagsvis då man har datorn igång under dagen.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett tips i all välmening för att göra det enklare att ständigt ha uppdaterade definitionsuppdateringar.

Tipset är också oberoende av inställningarna i Windows Update.

 

Har jag missat någon inställning för autouppdatering?

Det jag hittar är att man kan ställa in att göra en (1) schemalagd scan per dag och samtidigt välja att kontrollera efter de senaste definitionsuppdateringarna innan scan startar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Bara ett tips i all välmening för att göra det enklare att ständigt ha uppdaterade definitionsuppdateringar.

Tipset är också oberoende av inställningarna i Windows Update.

 

Har jag missat någon inställning för autouppdatering?

Det jag hittar är att man kan ställa in att göra en (1) schemalagd scan per dag och samtidigt välja att kontrollera efter de senaste definitionsuppdateringarna innan scan startar.

 

Finns så man kan had det varje dag oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

funnys:

 

Ditt inlägg är flyttat till en egen tråd eftersom det inte handlade om något tips gällande MSE. Din tråd finns här: //eforum.idg.se/topic/332331-asikter-om-microsoft-security-essentials-onskas/

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Bra tips funkar klockrent... Va lite missnöjd med uppdateringarna... Microsoft lägger dom som valfri...Manuel uppdatering alltså...

Tack mycket nöjd nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia unpinned this ämne

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...