Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppna en div med data i med AJAX


Nina75

Rekommendera Poster

Jag håller på med min filmdatabas ff och har nu stött på ytterligare ett problem med hur jag vill att saker och ting ska visas...

Jag har nu gjort en sökfunktion som söker på filmtitlar, skådisar, manusförfattare och regissörer.

Och om man söker på en film som man får upp så visas all info om den då man valt den.

om man däremot söker på ett namn så listas de filmer dom personen varit med och gjort. Inga konstigheter.

Nu till det jag VILL göra men totalt kört fast på...

Då jag klickar på en film som personen gjort så vill jag att det öppnas en <div> med all info om just den filmen. Om den öppnas direkt under länken och mitt i listan eller om den öppnas nedanför listan spelar inte så stor roll - just nu.

 

Koden som den ser ut just nu

if(isset($_GET['dirId'])) {
//Vi får ut en lista av filmer som regissören gjort
$result = mysql_query("SELECT-fråga som hämtar ut id och titel;") or die('Error, query for Director failed. ' . mysql_error());
echo mysql_num_rows($result);
if(mysql_num_rows($result) == 0) {
	$allResult = "Tyvärr har denne person inte gjort nån film";
}
else {
	while($rows = mysql_fetch_array($result)) {
		list($movId, $movTitle) = $rows;
		if($allResults == "") {
			$allResults = "<a href='NÅNFIL.php?movId=". $movId ."'>". $movTitle ."</a>";
		}
		else {
			$allResults = $allResults ."<br />\n<a href='NÅNFIL.php?movId=". $movId ."'>". $movTitle ."</a>";
		}
	}
}
}

Längre ner på sidan i själva <bodyn> så gör jag en echo $allResults för att få ut min lista.

 

Helst vill jag ju använda AJAX som öppnar en div (har det på en annan sida) med just den filmen istället för att ladda om en hel sida.

Det jag har testat öppnar upp den sista filmen som finns av dom som hämtats till $result och inte den filmtitel som jag faktiskt klickat på och det är väl det jag har problem med...

Jag har använt följande funktion:

	$(".flipLink").click(function(){
	$(".link").slideToggle("slow");
});

och då skrivit while-satsen på följande sätt

		while($rows = mysql_fetch_array($result)) {
		list($movId, $movTitle) = $rows;
		if($allResults == "") {
			$allResults = "<span class='flipLink'>". $movTitle ."</span>";
		}
		else {
			$allResults = $allResults ."<br />\n<span class='flipLink'>". $movTitle ."</span>";
		}
	}

och följande i <bodyn> (vilket är troligast det som blir fel)

<div class="link">
<p>
<?php
echo $movTitle .", ". $movId;
?>
</p>
</div>

Så hur gör jag? Sitter och tänker i cirklar här så jag kan behöva en knuff i rätt riktning. Jag kan ju inte skriva en funktion för varje film som kommer upp som resultat eftersom en del skådespelare har gjort massor av filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...