Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Reklam på blogg, hur och lönt?


Harge10

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag undrar hur man skaffar sig "reklam" på sin blogg, kan man göra det bara "sådär" och utan några krav? Hur funkar detta egentligen? Med detta menar jag också om det är möjligt för mig och tjäna pengar på en blogg med reklamlänkar och dylikt? Finns det något hemsida/sida som berättar utförligt om detta?

 

Bloggen som jag driver ligger inte på en "egen sida" utan den finns på blogg.se och wordpress.blogg, är det ändå möjligt och skaffa sig reklam och ev kunna tjäna en liten hacka?

 

Alla tips och råd uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare testat med http://www.tradedoubler.com/se-sv/ som är en av de största på annonsmarknaden i Sverige. För att du ska få mycket pengar gäller det att du har ganska hög trafik. Ett annat vanligt är Google på https://www.google.com/adsense/app-api-2

 

Är det gratis, är det bara att registrera sig och köra? Hur mycket trafik talar vi om för att det ska vara lönt?

 

Hur funkar sedan betalningen från dom? Antar att man får en summa vid varje klick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massor av olika typer av annonser där, det kan vara antal klick (cirka 0.10 öre på klick), visningar 0.025 öre) per visning. Ibland måste också användaren göra något som köpa en tjänst eller produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massor av olika typer av annonser där, det kan vara antal klick (cirka 0.10 öre på klick), visningar 0.025 öre) per visning. Ibland måste också användaren göra något som köpa en tjänst eller produkt.

 

Jaha ok. Angående trafiken, vad tror du man bör ha för att det ska kännas lönt?

 

Sen, är det bara och registerar sig på tradedoubler och köra? Gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag om det finns någon länklista över all gratis reklam man kan använda, vilka sajter som är bäst och dylikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu talar vi nog om olika saker, annars undrar jag varför du inte skulle vilja ha betalt för att ha reklam på din webbplats...

De länkar som jag gav är alltså leverantörer av reklam till din webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu talar vi nog om olika saker, annars undrar jag varför du inte skulle vilja ha betalt för att ha reklam på din webbplats...

De länkar som jag gav är alltså leverantörer av reklam till din webbplats.

 

Förlåt. Trodde du menade att jag skulle betala för att ha reklamen: ). Men alltså all sån reklam är gratis att införskaffa för mig?

 

Är det bara att registrera sig och köra? Har du några tips, något jag bör tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande lite oklart vad du egentligen avser...

  1. Reklam din webbplats (andra företag betalar eller ger dig andra fördelar för att synas på din sajt)
  2. Reklam för din webbplats (du har banners/annonser etc på andra webbplatser)

På 1:an så gäller bl.a. de svar som du fått tidigare i tråden

 

På 2:an så kan du om du vill betala använda samma tjänster. Gratisalternativ brukar främst vara sk. bannerbyten samt olika samlings-/registersajter. Sök, välj och vraka http://www.google.se/search?q=gratis+annonsering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...