Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows live mail problem


Anlika

Rekommendera Poster

Hej försöker lägga till 3mail i windows live mail har kommit så långt att jag kan ta emot mail men inte skicka. Har pratat med tre:s support och dubbel kollat alla insällningarna med dom och allt ser ut som det ska, har även gjort en reparation utav windows live mail essantionls men det hjälpte inte vad göra. Går det inte att ha tre mail i windows live mail? :unsure: Har lite bråttom med att få detta fixat för jag har bytt internet leverantör och den gammla mail adressen för svinner i början av februari.

Tar tacksammt emot all hjälp jag kan få är inte så haj på sånt här :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade med att skriva om serveradressen med samma resultat

 

Det här fel meddelandet får jag när jag ska skicka.

 

Ett okänt fel har uppstått.

 

Ämne 'koll'

Serverfel: 421

Serversvar: 421 Cannot connect to SMTP server 80.251.192.230 (80.251.192.230:25), connect error 10061

Server: 'smtp.tre.se'

Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCC67

Protokoll: SMTP

Port: 25

Secure (SSL): Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas! Den var inte ibockad så det gjorde jag och det funkde inte då heller :(

Finns det en knapp för inställningar intill "Den utgående servern kräver autententisiering"?

 

post-340-0-77379500-1295895380_thumb.png

 

Om knappen finns så kan du testa att ange dina inloggningsuppgifter hos Tre.

 

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat de sakerna som du skrivit, tagit kontakt med tre utan resultat..

Nu tror jag att jag har hittat en lösning, men det slutgiltiga resultatet har jag inte klart för mig än.

Jag har testat att lägga in kontot på Vista och på XP i både windows live och outlook och där funkar det och där det inte funkar är i windows 7 och det är det som jag har.

Kan det finnas någon inställning i 7:an som gör att man inte kan skicka mail har testat både windows live mail och Incredimail, med samma resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...