Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

%APPDATA% ?


BjHstad

Rekommendera Poster

Hej

Jag har övertagit dotterns Fujitsu Siemens Amilo med Vista home premium.

Har utfört lite städning i datorn. Hon tog bort sina dokument till sin nya, sedan har jag rensat en del gammalt och kört filborttagning och defrag.

Det fanns ett utdaterat Norman Antivirus på burken, som jag då tänkte byta mot ett annat, gratisprog. Vid avinstallation hakade det upp sig nån stans så jag är inte säker på att allt är borta. Nu har jag Windows Defender på burken, Räcker det för att hålla virus i schack?

 

Nästa fråga. Det kommer uppdateringar från Adobe och Java, som när man försöker insatallera slutar med ett felmeddelandea: "Kan inte hitta %APPDATA%

 

Försöket då avinstallera Adobe reader, men samma felmeddelande dök up

Vad är detta APPDATA och hur fixar man problemet?

 

 

Skulle gärna vilja att denna dator funkar så jag kan k2öra lite Windows med.

Har annars 2 datorer med Ubuntu 10.10, som aldrig är några problem med.

 

Hoppas nån har nått tipps

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Appdata=Application Data med några undermappar. Här installeras olika programdata eller tom hela program ibland.

Mappen är dold och hittas här, i Windows 7, kan variera lite i sökväg beroende på vilket Windows det är fråga om.

C:\Users\datornamn C:\Användare\datornamn

Leta reda på mappen och vad som finns i den och dess undermappar, och återkom.

Efter att du kommit till C:\Användare\datornamn, tryck på Alt tangenten så ska du se en verktygsrad, gå till Verktyg, Mappalternativ och fliken Visning, markera i Visa Dolda Filer och Mappar, Verkställ och OK.

 

Här är ett verktyg för att ta bort Norman med:

http://www.softpedia...oval-Tool.shtml

 

Förslagsvis kör du en DDS med, så får vi en helhetsbild av din dator och dess innehåll.

Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn.

 

Obs! När du klistrar in en logg eller ett resultat i ditt inlägg använd inga knappar eller taggar utan kopiera det i programmet (oftast Anteckningar) och klistra in det direkt i rutan du skriver i.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...