Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avskriven - Vänner i profilen - godkänd men dyker inte upp i listan


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Det kan ju tänkas att den andra personen ändrade sig när det inte visade sig på en gång. Vi får pröva, du har snart en vänförfrågan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok du är godkänd men dyker inte upp. Jag ser att jag finns hos dig däremot.

 

Exakt likadant förfaringssätt gjordes igår - alltså att jag först fick en förfrågan.

Den andra personen har jag haft kontakt med via pm och fick tipset att felanmäla det.

 

post-73434-0-13967700-1295707275_thumb.png

 

[Edit] Tomt i båda flikarna.

 

post-73434-0-06367100-1295708622_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl bockat för "Visa mina vänner i min profil" på sidan //eforum.idg.se/index.php?app=core&module=usercp&tab=members ?

 

Registrerade du dig från början på Eforum och/eller på Smart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har inte ändrat nåt.

 

Endast Eforum.

 

post-73434-0-26927100-1295709804_thumb.png

 

[Edit] testade att slå av och spara > logga ut > stänga webbläsaren > logga på > slå på igen och spara > logga av och på igen => ingen skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kontaktat IDG så får vi se om det går att hitta något konstigt bland det som är lagrat i databasen om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :)

Jag hoppas att det går att hitta något för det vore ju tråkigt och besvärligt om du skulle behöva registrera dig på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hanteringen av vänner kan nog behöva kontrolleras överlag...

 

Dvs att någon skapa två användare och på två sessioner testar hur det verkligen fungerar.

Jag har inställt att jag manuellt ska bekräfta vänner innan de läggs till. Men icke sker det. Så fort någon lägger till mig som vän har jag en ny vän...

 

Och - inte bara för att testa lade jag till Shape_sthlm som vän idag. Se vad som dyker upp samma sekund jag gjorde de:

Monshi,

Shape_sthlm har lagt till dig i sin vänlista.

Hantera dina vänner: [url="../../index.php?app=members&section=friends&module=profile&do=list"]http://eforum.idg.se...profile&do=list[/url]

nej, jag lade till honom i min vän- lista, han har godtagit att vara min vän (automatiskt).

Mindre detalj iofs.

(Hoppas nu han inte kickar mig som vän när han loggar in, nu när jag kommit ut med vår vänskap så här öppet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Flyfisherman

Ja nu har jag testat ett antal varianter och kommit fram till följande.

 

Eftersom jag i min profil har satt följande inställning:

 

Godkännande av vänner

Påslagen - Godkänn manuellt

 

Och när jag får en vänförfrågan så godkänner jag denna, men då måste jag därefter själv besöka vännens profil och göra en motsvarande vänförfrågan - som ev. måste godkännas av denne, beroende på vilka inställningar den personen har. Annars dyker denna inte upp hos mig.

 

Detta förfarande att själv också göra en vänförfrågan tillbaks behövs tydligen inte om man har inställningarna satt till Avslagen - Godkänn automatiskt.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...