Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skriva ut hela vägen på pappret


happyfejs

Rekommendera Poster

Har precis köpt mig en Canon 5250 och försöker skriva ut hela vägen på pappret men den har nån skum marginal längst ut på ca 3 mm. Har tagit bort alla marginaler osv vad jag kan hitta i skrivarinställningarna när jag skriver ut. Någon som vet vad som är fel?

 

EDIT: ska säga att jag har försökt i både inDesign, Illutrator och photoshop..

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivare undviker helst att skriva ända ut i marginalen då färg på trumman inte alls är bra.

 

Det är min enkla förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande :P

En fundering bara, företag som skickar kuvert med utskrifter ända ut, hur funkar det? Antar att det är nån mer avancerad skrivare i det fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga inställningar likt bif. bilder?

 

Edit: Muspekaren skulle varit med på den nedre bilden men "Borderless"

post-52940-0-97529500-1295621737_thumb.png

post-52940-0-50414100-1295621738_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande :P

En fundering bara, företag som skickar kuvert med utskrifter ända ut, hur funkar det? Antar att det är nån mer avancerad skrivare i det fallet?

 

Företag som "Skatteverket" tex. som har verkliga massutskick varje vecka, har förtryckta fönsterkuvert, där adressen syns i fönstret. Man skriver inte ut något på sådana kuvert och samma gäller nog flera företag.

 

[Edit] Sedan finns det etiketteringsmaskiner som skriver ut adressen och automatiskt klistrar etiketten i kuverteringsmaskinen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det denna? http://www.canon.se/...cm87-771721.pdf

 

Det står att den klarar Borderless print på 10 x 15cm fotoutskrift, men jag ser inte det på andra pappersstorlekar. Går det inte att välja "Borderless" i skrivarinställningarna, så är det som Monshi säger.

Det står ju på den pdf,en även

Borderless Printing Yes (A4, Letter, 20 x 25 cm, 13 x 18 cm, 10 x 15 cm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stor ju på den pdf,en även

Borderless Printing Yes (A4, Letter, 20 x 25 cm, 13 x 18 cm, 10 x 15 cm)

Haha, vad är det dom brukar säga - Den som söker han letar...:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, har inte testat fotoutskrift iof, ska kika på det. Men känns som man borde kunna välja den på vanlig utskrift också isf eller?

Har ställt in att det inte ska vara någon border eller liknande på några ställen, kanske nått jag missat, ska kika runt ett tag till, nu vet jag att det går iaf :P

 

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer du fotoutskrift, så bör du ju ha fotopapper i skrivaren också samt att det är viktigt att välja rätt papperstyp - fotopapper i utskriftsmenyn. Skrivaren brukar anpassa mängden bläck och torktid automatiskt då.

 

Har du inte fotopapper utan vanligt papper, är det ingen större vits med att välja fotoutskrift eller högsta dpi, i såfall kan du ju välja ett av dom bättre vanliga lägena istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...