Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modem/router


Andiesama

Rekommendera Poster

Finns det saker som kan störa signalen på en router? vet inte ens hur det stavas :lol: ska förklara: har skaffat internet via net1 (bor nära norska gränsen inget har mottagning i skogen förutom de) Nätet är bärbar och har bra mottagning i de mörkaste skogen, men vi flyttade till en gammal biograf i civilisationen men kan inte ens koppla mig till nätet längre! testade hemma hos en kompis och allt funkar perfekt! vad kan hindra signalen? Modemet heter förrästen Gateway D-35 hjälp mig nån!:(:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du provat att skaffa en antenn att montera på utsidan där du bor?

Har grannar här i skogen som kör Net1, (IceNet), på denna sidan gränsen, de fick till det med hjälp av den.

Återkom om det inte hjälpte.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En extern antenn kan som sagt vara till hjälp.

Monteras på höger sida D35 (där en av antennerna sitter). Antennen på vänster sida ska vara kvar.

Testa med programmet AxessManager vilken signalstyrka du får.

Finns på skivan, annars går den att ladda ner, hittar du inte kan jag fixa på annat sätt. (Net1 har gjort om sidan sedan mitt senaste besök)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en väldigt bra ide! det svåra är att när jag bodde i skogen var det inget fel på motag. jag har problem nu när jag bor i stan! min kompis bor 100 meter i från mig och får perfekt signal vi testade tom. utanför porten men så fort vi kommer in i huset då försvinner nätet!:blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en väldigt bra ide! det svåra är att när jag bodde i skogen var det inget fel på motag. jag har problem nu när jag bor i stan! min kompis bor 100 meter i från mig och får perfekt signal vi testade tom. utanför porten men så fort vi kommer in i huset då försvinner nätet!:blush:

 

Testat att ha D35 på fönsterbänken i olika rum?

Kollat hur Axessmanager funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har forskat lite mer om själva modemet och ni har rätt det verkar som att man måste skaffa antenn! ska ändå testa som du sa, att köra signal test vid alla fönster! tack för hjälpen ni är :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...