Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

64-bitar?


Simson8

Rekommendera Poster

Jag har köpt en ny laptop med Windows 7. Jag såg omedelbart att det fanns två olika IE i progammenyn. En heter bara IE och den andra heter IE-64 bitars. Vad är det för skillnad och vilken skall man använda. (varför finns den andra där?)

 

Jag var ute på nätet för att ladda ner antivirusprogrammet Bullguard, och då får jag frågan om jag skall ha 64-bit eller 32-bit. Hur skall jag veta det? Vad menar dom? Hur vet jag vilket som är rätt för min dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

skillnaden på dessa två är marginella, och vilken du använder är valfritt.

När det gäller det viktiga, Antivirus, skall du ladda ned 64bitars.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda situation där skillnaden inte är marginell är vid användande av ActiveX- eller toolbar-komponenter, där de två arkitektur-versionerna av dessa inte är kompatibla med varandra. ActiveX används väl dock nästan inte längre och toolbar-skit vill man oftast ändå inte ha installerat, så egentligen kvittar det. Men märker du att något inte fungerar på en sida med den ena versionen kan det vara värt att testa den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda IE-64bitars för bara en online java-baserad spel då det ger bättre spelupplevelse för att datan kan få ur sig mer kraft i 64-bitars.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...