Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertera RGB till NCS?


ramo_and

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag behöver konvertera färger (RGB) från en logga jag har gjort till NCS. Jag har googlat en del kring detta och hittat en sida som konverterar färgkoder:

 

http://www.easyrgb.com/reference.php

 

Men där hittar jag inte NCS utan bara NSC, är det samma sak? När jag sedan testar att konvertera den färgen jag har så får jag ju inte ett resultat som är i närheten av RBG-färgen...

 

Finns det någon annan konverterare eller är det denna jag får använda mig av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte hjälpa dig med konverterare, men om du ska skicka det till tryckeri så brukar dom vilja ha det antingen som separerad CMYK (4-färgstryck) eller som Pantone om det är enstaka färger eller färger som ska tryckas "hela", utan att blandas (som är fallet med CMYK).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte hjälpa dig med konverterare, men om du ska skicka det till tryckeri så brukar dom vilja ha det antingen som separerad CMYK (4-färgstryck) eller som Pantone om det är enstaka färger eller färger som ska tryckas "hela", utan att blandas (som är fallet med CMYK).

 

Jo :) men vi skall skicka loggan till en fabrik i Asien och dom vill tydligen ha NCS så det är det som gäller denna gången.. hehe.

 

Någon som vet hur jag skall konvertera? Det börjar brinna lite i knutarna nu om man säger så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick till en färgaffär o kollade på en NCS-karta och jämförde mot vår logga mot färgerna så nu är problemet löst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...