Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan jag installer Mac Snow Leopard på Hp 6715s?


ferdi_k

Rekommendera Poster

Hej!

 

Sitter med en HP compaq 6715s (mer info: http://www.insanelymac.com/forum/lofiversion/index.php/t115715.html )

Just nu kör jag win 7 undrar om jag kan installera Mac Snow Leopard

på min bärbara, är detta möjligt med tanke på hur mitt system ser ut eller

krävs det särskilda hårdvaror, typ bättre gfkort, cpu etc?

 

Tack förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske tekniskt möjligt, men du får inte. OSX kan/får bara installeras på Mac. Vet inte om du ens kan köpa OSX utan att köpa en Mac också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske tekniskt möjligt, men du får inte. OSX kan/får bara installeras på Mac. Vet inte om du ens kan köpa OSX utan att köpa en Mac också...

 

jag vet, men jag har nu köpt själva mac os DVD som jag vill installera på min bärbara, fast jag vet inte om

min dator klarar av att köra mac .... har du kikat på länken som jag bifogade (lite info om datorn etc.) ?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så insatt i den exakta hårdvaran. Jag har testat att köra den riktiga OSX-skivan i en virtuell miljö (VMware). Det fungerar inte. Men jag har testat en del (*host*) "modifierade" versioner och de har fungerat att installera, men har problem med nätverkskort och grafikkort, men fungerar bra i övrigt.

 

Men eftersom du har en skiva - testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte så insatt i den exakta hårdvaran. Jag har testat att köra den riktiga OSX-skivan i en virtuell miljö (VMware). Det fungerar inte. Men jag har testat en del (*host*) "modifierade" versioner och de har fungerat att installera, men har problem med nätverkskort och grafikkort, men fungerar bra i övrigt.

 

Men eftersom du har en skiva - testa!

 

 

Jag följde instruktionerna på den här sidan, men efter att jag bootade från ISO filen till Mac OS X så kom den aldrig upp som de visar på sidan .... hela skärmen blev bara suddigt ??? varför det, är det för att jag är AMD användare o inte Intel eller?

 

Här är sidan : http://www.sysprobs....-apple-intel-pc

 

Notera! att när jag startar VB med iBoot, Empire EFI 4 AMD, eller MacOSX.ISO så dyker ett fel meddelande upp på skärmen som lyder så här: " VT-x/AMD-V maskinvaruacceleration är inte tillgängligt på ditt system. Vissa gästoperativsystem (tex. OS/2 och QNX) kräver denna funktion och kommer inte kunna starta upp utan den." sen får man välja ifall man vill fortsätta eller stänga VBn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

man får nog anta det, rubriken lyder ju:

How to Install Mac OS X Snow Leopard on VirtualBox 3.2 with Non Apple, Intel PC

och du är AMD användare.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

man får nog anta det, rubriken lyder ju:

How to Install Mac OS X Snow Leopard on VirtualBox 3.2 with Non Apple, Intel PC

och du är AMD användare.

Mvh

Mats H

 

 

Hej!

Tack för ditt svar! aa precis, men det konsiga är att jag får upp en suddig skärm o vid VBns start så dyker den där meddelandet upp, som säger att ; VT-x/AMD-V maskinvaruacceleration är inte tillgängligt på ditt system. Vissa gästoperativsystem (tex. OS/2 och QNX) kräver denna funktion och kommer inte kunna starta upp utan den.

 

Jag fattar inte riktigt varför det inte går ..... =/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag tror att du måste ha en 64 bits processor. I länken i din första post, står det AMD Sempron. Finns ju också AMD64 Sempron.

 

Jag har tittat på en massa sidor på nätet där folk har försökt att göra det du vill. Verkar inte som någon har fått allting att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag tror att du måste ha en 64 bits processor. I länken i din första post, står det AMD Sempron. Finns ju också AMD64 Sempron.

 

Jag har tittat på en massa sidor på nätet där folk har försökt att göra det du vill. Verkar inte som någon har fått allting att fungera.

 

ja det stämmer, men kan det vara processorn tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

finns ingen lag som stoppar dig från att köpa mac os x över disk och sen installera på vanlig pc

 

Klart att det inte finns någon lag, men det kanske står något om det i licensvillkoren för OSX?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Äpplet kör Intel på sina burkar, det lär funka dåligt, eller inte alls med AMD !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...