Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallation av registerrensningprogram misslyckas


Akkis

Rekommendera Poster

Uniblue problem.pdfJag har fått problem i Windows 7/64 med ett registerrenhållningsprogram som från början fungerat bra - Uniblue Registry Booster. Efter senaste uppdateringen till version 5.0.0.14 så sabbas registret och jag tvingas återställa maskinen. Supporten har anvisat hjälp som misslyckas och senaste hjälpen visade sig innehålla en Trojan (enligt McAfee) så den gick inte att installera-det var ett Clean program för att avinstallera sagda program. När jag till sist försöker avinstallera manuellt via Kontrollpanelen säger detta att det fattas en fil uninst000.dat .... snacka om att man blir trött. Vad göra?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program i pc för alla's programbank som heter "revo uninstaller" och det lyckades ta bort ett program som inte windows egna avinstallation klarade av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om du inte hittar något genom Revo Uninstaller, rekommderar jag dig att göra systemåterställning till en tidpunkt före Uniblues installation.

Se Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Återställning och välj ett datum.

Efter att du gjort återställningen och uppdaterat datorn, kör Windows Update, kör även detta:

Öppna kommandotolken, högerklicka för att köra som admin, skriv sfc /scannow vid prompten, tryck Enter.

Se länk.

Detta kontroller om du har systemfils bekymmer och reparerar.

Använda Systemfilsgranskaren för att felsöka saknade eller skadade systemfiler i Windows Vista eller Windows 7

 

Tyvärr är detta vanligt då Registerfixare används.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supporten har anvisat hjälp som misslyckas och senaste hjälpen visade sig innehålla en Trojan (enligt McAfee) så den gick inte att installera-det var ett Clean program för att avinstallera sagda program.

Det var väl troligen falsklarm av McAfee, så stäng av McAfee och använd "Clean"-programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick på Cecilias tips men det kändes rent livsfarligt, det lyckades dock. Efter återstart hade också McAfee startat om och eliminerat exe-programmet Clean igen... men Uniblue var borta!Stort tack, inga fler övningar i registret.

Jag kör image varje vecka på en separat hårddisk och gör återställningar men i detta fall hade jag behövt ställa tillbaka datorn flera månader då den ursprungliga varianten av programmet (som jag inbillar mig fungerade) installerades tidigt och då hade mycket annat slutat fungera så det var tyvärr ingen option. :rolleyes:

Jag har också avinstallerat ett PC optimeringsprogram från Uniblue som hittat 2200 fel som det vill åtgärda för att göra datorn snabbare - aldrig! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Registerstädnings- och andra optimeringsprogram ska man vara mycket försiktigt med. Det är rätt vanligt att de orsakar problem, inte nödvändigtvis på en gång utan efter några månader upptäcker man att man inte kan installera någon Windows-uppdatering eller att antivirusprogrammet inte går att avinstallera.

 

Du verkar ha en mycket bra strategi för säkerhetskopiering. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag försöker vara säker på att kunna återställa allt vid ett haveri, som kommer att komma förr eller senare. Imagen sparar ju obeskrivligt med arbete.

 

Hoppas bara att det register jag nu har är intakt. Men maskinen går bra bortsett från att den "fryser" med olika mellanrum, allt från en gång i veckan till en gång per dag. Norsk reset är det enda som hjälper och ingen vet vad det beror på. Dell supporten bara skickar tillbaka ärendet, testa det och det...men detta är ett annat forum.

 

Kan jag kolla registret med något inbyggt i Windows 7P/64 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget större behov av att kontrollera registret. Några 1000 så kallade fel i registret är inget som påverkar Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

om du inte hittar något genom Revo Uninstaller, rekommderar jag dig att göra systemåterställning till en tidpunkt före Uniblues installation.

Se Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Återställning och välj ett datum.

Efter att du gjort återställningen och uppdaterat datorn, kör Windows Update, kör även detta:

Öppna kommandotolken, högerklicka för att köra som admin, skriv sfc /scannow vid prompten, tryck Enter.

Se länk.

Detta kontroller om du har systemfils bekymmer och reparerar.

Använda Systemfilsgranskaren för att felsöka saknade eller skadade systemfiler i Windows Vista eller Windows 7

 

Tyvärr är detta vanligt då Registerfixare används.

Mvh

Mats H

 

Jag körde systemfilgranskaren men fick ett obegripligt textdokument på flera tusen rader - vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta på sidan som Mats länkade till och läs från och med raden:

"Så här tar du reda på vilka filer som inte kunde repareras av Systemfilsgranskaren: "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...