Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur klippa och bränna ut film


Luton

Rekommendera Poster

Jag har spelat in en film på extern hårddisk från TV. Jag har laddat över den på en datorn och det blev 3 filer, (en idx, en rap och en ts (som är stor)).

Först vill jag redigera den lite (ta bort så bara filmen är med) sen vill jag bränna ut den på en skiva som man kan se i en DVD-spelare.

Jag har då ett program som heter DVD Santa som ska fungera bra. Jag har Windows live Movie Maker som man kan redigera med. Finns det något bättre redigeringsprogram som man kan ladda hem? (Inte för avancerat)

Jag får inte något att fungera så jag undrar om det finns någon som kan förklara på ett enkelt sätt hur jag ska gå till väga.

Jag har även några filmer som jag spelat in med en kamera, men jag antar att man klipper/spelar in på samma sätt med den. DE är i formatet avi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MPEG Streamclip kan redigera TS-filer utan kvalitetsförlust

http://www.squared5.com/

gratis och bra. AVI klarar den av att redigera men beroende på vilken codec som använts kan det givetvis uppstå problem. En del kodningar går det att klippa i utan att behöva komprimera om hela filmen, andra måste man just komprimera om den vid klipp. Om det senare är det rekommendabelt att under redigering spara över filmen i annat format som inte ger detta behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...