Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lightscribe


PCpojken

Rekommendera Poster

Hej! Jag undrar hur det är med lightscribe. Det står på min CD/DVD brännare lightscribe. Så jag undrar hur ska jag göra för att kunna laga såna där etiketter på skivorna för att det kom int med nå installations cd med min CD/DVD brännare. Och jag har sökt igenom datorn o int har jag nå lightscribe på datorn :unsure: .

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Du behöver 4 saker:

 

1. Speciella Lightscribe skivor, kolla länk Pricerunner LigtScribe

 

2. Lightscribe enheten måste vara aktiverad med ett Styrprogram eller Systemprogram, vilket borde följt med Lightscribe brännarens installations Cd. Den kan ju också redan vara installerad på ditt system. Finns det inte på ditt system, gå till tillverkarens supportsida och ladda hem, eller se pkt.3.

 

3. Sedan så behöver du ett program som klarar av att skriva skivetiketter med LightScribe, om det inte följde med något program till Lightscribe brännaren?

Annars kan du kolla in Lightscribes webbsida: http://www.lightscri...tion/index.aspx

Där finns ett allmänt styrprogram eller systemprogram för Lightscribe (viktigt), etikettprogram samt mallar att hämta hem.

 

När man skriver ut från vissa program tex. Easy Media Creator så väljer man oftast Lightscribe Printer från utskriftsmenyn. men annars så hämta ett gratisprogram från Lightscribe.

 

4. Innan du skriver ut så måste du stoppa in Lightscribe skivan "upp och ned" alltså vända på skivan.

Utskrifterna blir i gråskala S/V.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...