Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det gick inte att initiera programmet korrekt (0x0000022)?


miinna

Rekommendera Poster

När jag startade min dator idag så ville den köra start repair - gjorde det visserligen utan problem men efter att jag slår in mitt lösenord för att logga in i windows, får jag det här felmeddelandet;

 

Det gick inte att initiera programmet korrekt (0x0000022). Klicka på OK för att avsluta programmet.

 

Och så går det ju naturligtvis inte ens att komma åt windows. Varför händer detta och vad gör jag åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Windows gäller det?

Några olika tips:

Tryck på F8 upprepade gånger under uppstarten och välj "Senast fungerande konfiguration" i menyn som kommer upp.

I samma meny som ovan välj Felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och senaste fungerande konfiguration hjälpte inte heller?

Finns det något annat inloggningskonto i felsäkert läge?

Vad är det för Windows?

 

Något särskilt som får dig att tro att det beror på ett hårdvaruproblem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aaaaaning om vad det beror på.

 

Windows Vista

 

Senaste konfigurerade funktionen har jag inte sett...får gå in och kika en gång till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felkoden 0x00000022 verkar ibland kunna betyda ERROR_WRONG_DISK, så det skulle kunna ha hänt något med hårddisken.

 

För säkerhets skull testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

 

Har du en Vista-skiva?

Finns "Repair your computer" (motsvarande på svenska) i F8-menyn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det finns en återställning till fabriksfabrikat.

 

Den där reparera datorn kördes några gånger men det hjälpte inte. Sen efter det så säger den bara att den inte hittar några fel att reparera!

 

Jag förstår inte hur jag ska kunna gå in och testa min hårddisk när jag inte kommer in i datorn? Sitter ju inte vid DEN datorn nu :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...