Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Det går inte att läsa in den lokalt lagrade centrala profilen"


Benna

Rekommendera Poster

felmeddelande när jag loggar in på mitt konto:

 

"Det går inte att läsa in den lokalt lagrade centrala profilen. Detta kan bero på otillräcklig behörighet eller på att den lokala profilen är skadad. Om problemet kvarstår bör du kontakta nätverksadministratören.

 

 

INFORMATION - Det går inte att komma åt filen eftersom den används av en annan process."

 

 

Jag fattar ingenting, jag bad hjälp på ett annat säkerhets forum eftersom jag hade en infektion och ville inspektera datorn, ifall det satt fast något mera...

 

Jag tanka: TDSkiller, MBRChecker, Combofix ... gjorde enligt hans beskrivningar totalt.

 

 

Nu när jag starta datan så fick jag felmeddelandet, och nu har det kommit upp en standard profil utläggning, som man får när man installerar windows xp.

 

Kan någon säga vad som hänt? är det en annan process som har igång min "vanliga" profilkonto?

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du länka till det andra stället där du fick hjälp så att det går att se lite mer om vad som har gjorts i datorn.

 

Den vanliga är nog att profilens information i registret har blivit skadad på något sätt och inte längre går att använda. Vanligaste sättet att åtgärda det är nog en systemåterställning men det är ju inte så bra om man då också återställer skadliga filer.

 

Man kan ju också tänka sig sådant som att ComboFix har låst sig medan den höll på att jobba med något under uppstarten. Är det så att det inträffade direkt efter en körning av ComboFix eller något annat särskilt rensningsprogram bör du ju fråga i din andra tråd för då vet ju personen där vad som kan ha hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du länka till det andra stället där du fick hjälp så att det går att se lite mer om vad som har gjorts i datorn.

 

Den vanliga är nog att profilens information i registret har blivit skadad på något sätt och inte längre går att använda. Vanligaste sättet att åtgärda det är nog en systemåterställning men det är ju inte så bra om man då också återställer skadliga filer.

 

Man kan ju också tänka sig sådant som att ComboFix har låst sig medan den höll på att jobba med något under uppstarten. Är det så att det inträffade direkt efter en körning av ComboFix eller något annat särskilt rensningsprogram bör du ju fråga i din andra tråd för då vet ju personen där vad som kan ha hänt.

 

En omstart räckte, tror att det var pga av ComboFix hade igång någon fil säkert... Tack ändå. Fortsätter med hjälpen från andra sidan.

 

Tack Mvh Benna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...