Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flash långsamt i Firefox


annisdun

Rekommendera Poster

Min laptop har några år på nacken men fungerar relativt bra och snabbt med det mesta. Mitt problem är att så fort jag går in på en webbsida med en större flashfil på så segar sig den ner sig så att Firefox knappt fungerar. Om jag öppnar en ny tabb/byter tabb så snabbar det upp sig igen så att jag kan stänga tabben med flashfilen.

 

Till saken hör att jag installerade om datorn sent i November eller så. Efter det fungerade flash fläckfritt och snabbt. Jag har inte installerat någonting av substans sedan dess - bara mIRC och voddlerklienten. Trots detta är flash tillbaka på samma slöa nivå som vanligt.

 

Jag kan tillägga att det är marginellt snabbare i Chrome och att det är lika långsamt i en profil som inte har några add-ons alls. Har den senaste versionen Flash och Firefox.

 

Några idéer om vad man skulle kunna göra? Det är väl hanterbart, men aningen irriterande i längden med tanke på att fler och fler siter har flash som en viktig komponent i designen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan också tänka sig att Voddler lägger beslag på så mycket av internet-anslutningen att det inte blir mycket kvar att surfa på. Voddler är ju igång och skickar filer även om man själv inte har laddar ner något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...