Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Athlon 1400 eller Athlon 4 ???

DanielAldrin

Recommended Posts

DanielAldrin

Hej !

Jag skall uppgradera min dator men jag har svårt att bestämma mig för vilken processor jag ska köpa. AMD´s Athlon 1400 är snabb nog för mig och så har den ett mycket bra pris men nu fick jag höra att AMD skall släppa en ny processor , Athlon 4.

Borde jag vänta och köpa den istället eller borde jag kanske köpa en P4 ??

Jag skulle uppskatta lite vägledning !

CJ Björkdahl

Vill du bränna onödigt mycket pengar, så köper du en P4.

Du kan med gott samvete köpa en Athlon 1400 för 1700:- (har jag för mig den kostar) och njuta av en otroligt snabb maskin.. För maximal prestanda så kör man givetvis DDR-minnen.

(Annars funkar faktiskt vanliga PC133SDRAM riktigt hyggligt, men skall man ändå köpa en Athlon 1400 så kan man lika gärna slänga lite extra pengar på DDR. 256 MB är lagom att börja med)

MVH

pedagogen

"Om du inte kan lita på ett anonymt meddelande proppat med ord i VERSALER och pepprat med utropstecken, med en varning om någon allmän fara, vad kan du då lita på?" http://www.snopes2.com

men nu fick jag höra att AMD skall släppa en ny processor , Athlon 4.

Borde jag vänta och köpa den istället eller borde jag kanske köpa en P4

Nyare, snabbare och bättre prylar väntar alltid runt hörnet. Tänker man på det viset kan man aldrig köpa dator ;-)

Men allvarligt talat. Ska du köpa nu rekommenderar jag en Athlon. Den ger mest "bang for your buck". P4:orna kommer kanske att komma till sin rätt i framtiden, men är i dag inte i närheten av AMD när det gäller hur mycket prestanda man får för pengarna.

/Björn G

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...