Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Handla från Android Market


Mikael63

Rekommendera Poster

Ny på detta kring Android, mina barn har nu telefoner med detta.

Hittils har de laddat hem gratisversioner men nu är det ett litet betalspel som lockar.

Till telefonen är ett google-konto, barnets, anslutet.

Jag har registrerat mitt kreditkort till ett annat (mitt) google-konto.

Läste på Swedroid att det blev lite problem då, att så att säga belasta rätt konto, men man kunde kringgå detta genom att göra en fabriksåterställning och lägga till rätt(mitt) konto först, sedan handla, sedan lägga till barnets konto.

Detta vill jag ju inte göra - varje gång, eller ens en gång.

 

Tänkte då att man nu, 2011, kommit så långt i den tekniska utvecklingen att man via en dator kan gå in på Android.com och där genomföra själva köpet för att sedan, på ett eller annat sätt, överföra applikationen till telefonen.

 

På Android.com finns ju inte ens en sökfunktion!

Kanske skulle Android.com låta någon känd sökmotor, som ex. AltaVista, hantera sökningen bland deras applikationer? Vad tror ni om det?

 

Men tillbaks till mitt dilemma - finns enklare vägar att gå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle Google låta ett annat sökföretag hantera sökningar på deras egna webbisdor när dom har sin egna sökmotor, det tror jag aldrig dom skulle gå med på.

 

Men sen så ska du kunna lägga till ditt kreditkort på deras konto också och då betala för appen med deras konto (ditt kreditkort).

 

Men då kan dom såklart när dom vill gå in och köpa appar som kostar dig pengar. Men någon annan lösningen vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle Google låta ett annat sökföretag hantera sökningar på deras egna webbisdor när dom har sin egna sökmotor, det tror jag aldrig dom skulle gå med på.

 

Men sen så ska du kunna lägga till ditt kreditkort på deras konto också och då betala för appen med deras konto (ditt kreditkort).

 

Men då kan dom såklart när dom vill gå in och köpa appar som kostar dig pengar. Men någon annan lösningen vet jag inte.

 

Det med AltaVista var ironi...

Jag får väl avvakta tills tekniken hunnit ikapp mänskligheten (se min signatur) eller skaffa ett separat kontokort för detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ironi kan bli lite svårt att förstå i textform eftersom du bygger så mycket på tonläget när man säger det ;)

 

Men du ska tydligen snart kunna köpa Appar med ett PayPal konto så då borde ditt problem lösa sig men i dagsläget finns det väll ingen lätt lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde så här:


  •  
  • Loggade in på Google Checkout med barnets konto.
  • La till mitt kreditkort.
  • Från telefonen köptes spelet. Mitt Kort fanns som betalningsmetod.
  • Uppdaterade mina köp på Checkout. (Uppdaterade websidan)
  • Programmet (Doodle Jump, tydligen populärt på skolan) hämtades och installerades och provspelades.
  • Plockade bort mitt kort från Checkout-kontot.
  • Testade att göra ett nytt köp men nu fanns inte mitt kort som betalningsmetod.
     

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du löste det och att man kunde ta bort sitt kreditkort från kontot också, trodde inte man kunde det.

 

Tack för poängen också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att du löste det och att man kunde ta bort sitt kreditkort från kontot också, trodde inte man kunde det.

 

Tack för poängen också!

 

Tack själv! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...