Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop till tv med hdmi-dvi och sedan spela in på dvd?


Noas79

Rekommendera Poster

Jag har ett problem, tidigare har jag nämligen kopplat in min laptop till min inspelningsbara dvd via s-video från laptopen till scart på dvd:n och detta fungerade bra...Tills laptopen kraschade.....

 

Jag har köpt en ny laptop, men nuförtiden är det omodernt med s-video och min laptop har bara ett hdmi-uttag. Där finns ett vga-uttag med, men det fungerade inte med sladden jag köpte (vga till s-video)

 

Min tv är en gammal plasma som bara är hd-ready och har ett dvi-uttag och visst kan jag köpa en hdmi-dvi kabel för att överföra bilden och sen har jag fått för mig att jag får köra ljudet separat från 3.5 plugg - 2 rca.

 

Men jag vill helt enkelt kunna spela in på min inspelningsbara dvd som bara har scart,s-video och komposit. Så frågan är vad jag behöver och hur jag går till väga?

Kan jag alltså på något vis koppla pc till tv och sen vidare till inspelningsbar dvd?

 

Helst utan att behöva lägga en förmögenhet på grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter komplicerat på det sättet du vill göra det på. Är det film du vill bränna på DVD? För det gör du enkelt genom din dator utan att behöva använda din inspelningsbara DVD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...