Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorproblem(Ny dator)


Lundsbrunn

Rekommendera Poster

Jag har en Acer Extensa 5220 som är på uphällningen. Nu, ungefär då någonting har varit "På"( Internet etc.) Så slutar programmet svara. Då får jag upp Vistas "Programmet svarar inte och måste avslutas". När jag klickar på "Avsluta program" så minimeras även denna ruta, och får "Programmet svarar inte" vid fonten högst upp. Detta fortsätter, vad jag vet, tills datorn krashar (testade tills det var 17 olika "Programmet måste avslutas) program uppe. Kan man fixa detta? Läste att man kunde installera en ny "Drive" Men eftersom hälften av förklaringen var på en mycket dålig blandning av nederländska, franska, och italienska, så förstod jag som väntat inte så mycket.

 

Funderade också på att köpa en ny, skulle denhär kunna vara bra för lätt spelning, annars mest surfning och lätt ordhanbtering: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=610421#extra

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

vad har du i din dator?

Om du vill ha en liten genomgång, kör en DDS så får vi en överblick.

Klistra in loggen/resultatet från programmet DDS. Spara DDS på Skrivbordet.

http://download.blee...om/sUBs/dds.scr

Starta programmet genom att dubbelklicka på det.

Tryck Yes/Ja om frågan om Optional Scan dyker upp.

I ditt svar klistrar du in loggen DSS.txt. Medan du bifogar Attach.txt som en fil.

 

DDS är ett program som listar processer som kör, program och tjänster som startas automatiskt samt filer i sådana mappar som är vanliga att skadliga program och som är nya eller ändrade under senaste 1-3 månader. DDS är ett mycket vanligt program bland oss som hjälper till att rensa datorer. Resultatet ger oss en grundläggande kunskap om vad som händer och har hänt nyligen i datorn, och från det kan vi dra slutsatser om vad som är nästa lämpliga steg i rensningen av datorn.

 

Obs! När du klistrar in en logg eller ett resultat i ditt inlägg använd inga knappar eller taggar utan kopiera det i programmet (oftast Anteckningar) och klistra in det direkt i rutan du skriver i.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar.

 

Även om jag vet att det förmodligen skulle hjälpa, är tyvärr rensning av Hårddisken inget alternativ, eftersom jag bara har dom nödvändigaste programmen. Vad det gäller skadliga program så gjorde jag några Virus, Malware, Trojan och några andra sökningar för att försäkra mig om att det inte finns något skadligt i Datorn, så det är jag 100% på att det inte finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte hur man gjorde ett "Skärmklipp", så jag gjorde en " Ctrl+PrtSc", klippte till det lite, och laddade upp det på Twitpic.

Ledsen om förra posten var lite... Aggresiv, men det var inte meningen, det var bara det, att jag har så lite hårddiskutrymme att jag bara har det nörvändiska.

 

Oh, just det ja, här är länken till Twitpicen-bilden: http://twitpic.com/3pof1z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem att se bilden i en storlek där jag kan läsa mätvärdena. Om du klickar på "Skriv nytt inlägg i tråden" så ser du hur du bifogar bilder direkt i Eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bilden!

 

Det är en lite långsam hårddisk men det är ju en äldre hårddisk för bärbara så inget konstigt med det. Jag instämmer med Mats om temperaturen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...